Annons:
Etikettlegender-spökhistorier
Läst 5554 ggr
Ghosthunter
2011-05-25 10:27

MacBeth

Enligt gamla traditioner så betyder det otur om man säger MacBeth när man befinner sig i en teater. Den gamla Shakespearepjäsen har fört med sig många tragiska olyckor under själva framträdandet och tycks ligga som en förbannelse över alla.

Om man råkar nämna MacBeth på teatern så ska man snurra runt 3 varv, spotta över vänster axel, svära eller diktera en mening ur en annan ShakespearepjäsFlört

Här är en annan mer komiskt sätt att bryta förbannelsen…….Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Skogselva
2011-05-27 19:30
#1

Jag hör inte vad de säger, högtalarna är så dåliga, men han brukar ju vara rolig, Rowan Atkins. Tungan ute

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-05-28 10:13
#2

Du får vänta tills du har bättre högtalare. Ja, Rowan är roligSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-05-28 13:49
#3

Jupp, i morgon kanske, när jag kommit hem.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: