Annons:
Etikettmystik-myter
Läst 7580 ggr
[Fabulous.]
2/22/14, 12:47 PM

Varulv

Hur blir man en som kallas varulv?

Annons:
Zamizen
2/22/14, 5:09 PM
#1

vad jag har hört så föds man som en, men att man absolut inte vill vara en.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Fabulous.]
2/22/14, 5:14 PM
#2

Ja, det sägs vara en förbannelse för flesta med.

NiklasTyreso
2/23/14, 1:24 AM
#3

Varulvar förekommer vad jag vet inte i nordisk folktro. Däremot förekommer hamnskifte.

Hybriden
3/14/14, 6:07 PM
#4

Ja, man kan föddas med det eller dö med varulvsblod i sig.

SimonSimonsson
4/30/14, 11:10 AM
#5

Det finns många varulvshistorier härifrån Norden. Från Skåne, Värmland, men även Sörmland, och troligen fler landskap. 

Böcker för den som är intresserad: 

John Nihlén: Varulven, Wahlström & Widstarnd 1945

Ella Odstedt: Varulven i svensk folktradition, Landsmåls- och folkminnesarkivet i Uppsala 1943

Carl-Martin Bergstrand: Värmlands sägner, Gumperts förlag 1948

jenniferisis
4/10/15, 12:10 AM
#6

Det skulle faktiskt vara intressant att veta! Såg att det var någon som skrev på ett annat fokus för något år sedan och jag hade gärna tagit imot det pm-et

Annons:
[Vikning a ängel]
6/5/15, 9:59 PM
#7

Varulv är också någonting som ens själ kan vara, man är alltså en annan form en den igentliga groppen sök på ordet otherkin så for du upp en massa intressant information. Men det är något man döds som och inte något man blir. Men om du vill bli varulv så kan man ju också göra det på magisk väg om jag inte mins fel, men det är något jag avråder starkt från. Men det finns ju olika typer av shapeshifters, men varulv och reptil är nog dee vanligaste ;)

skogstenen
3/2/16, 8:06 PM
#8

Hur man förvandlar sig till varulv?

Tja… om du vill ha ett recept på varulvsförvandling så varsågod, här kommer det:
För att förvandla sig till varulv måste du dö som människa. Jag repeterar, du måste dö, verkligen dö som människa. Dock inte fysiskt.

Hur lär man någon att dö? Svaret är: det gör man inte, du måste själv lära dig det, men här är vad som kommer ske:

En våg av 100% sinnessjukdom kommer svepa in över ditt liv. Det börjar med aggressivitet.. explosionsartad aggressivitet.. (Det är egentligen inte aggressivitet utan "mörk energi" men eftersom det måste upplevas för att förstå skillnaden så kan vi utesluta det, ni skulle ändå inte fatta vad jag skriver om)
..sedan fortsätter det med tung depression.. du bara ligger och ligger och orkar inte göra något..
..sedan kommer rädslan.. den djuriska rädslan.. den djuriska grymheten.. du vill inte längre vistas inomhus.. du vill ut i skogen.. du vill döda.. du vill se blod.. du vill aldrig mer återvända till civilisationen..

Sorgen över att aldrig mer vara människa, aldrig mer njuta av livets små obetydliga ting som människor vanligtvis tar för givet.

Skammen, den totala skammen, över att vara annorlunda, vara  jagad, de är ute efter dig, det är förbjudet att förvandla sig, så nu kommer de för att ta dig. Hur kunde du? Förvandla sig till en varulv, din idiot!! Ett sådant beteende kan inte accepteras. Så fruktansvärt fel. Du måste dölja det, ingen får veta det, ingen får veta att du är varulv.

Tänk om de misstänker något? Tänk om de frågar? Tänk om de anklagar dig? Då måste du ryta ifrån!! Jag är ingen varulv, jag är en helt vanlig normal människa. Fortsätter de anklaga dig så  ryter du ifrån så rutorna skakar med kolsvart blick samtidigt som du aggressivt visar tänderna och går till angrepp..

En del ställer sig den relevanta frågan: Är detta vanföreställningar? Är detta sinnessjukdom?

Ha, ha, ha, ha. Det roliga är att ju mer äkta det är desto mer uppfyller man alla kriterier för att vara sinnessjuk.

Vi tar ett exempel:

När man FÖRVANDLAS så innebär det att man TAPPAR KONTROLLEN över sig själv och sitt beteende. Man kommer alltså inte längre att ha kontroll över vad man håller på med..

Hur friskt låter det på en skala?

Att påstå att man är psykiskt frisk är därför meningslöst. Faktum är att enda sättet är se att det är äkta är att det blir så överdrivet sinnessjukt.

Faktum är att detta är en förbannelse, ingenting annat. Men du kanske inte förvandlar dig, du kanske bara får en glimt av varulven, kanske du kan glömma alltihopa och gå tillbaka till ett vanligt liv. Då har varulven i dig lärt dig att vara människa, att uppskatta att vara en helt vanlig normal människa..

Ghosthunter
5/28/16, 10:00 PM
#9

Hurulv, närulv och varulv😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: