Annons:
Etikettallmänt
Läst 10766 ggr
[Älskamig]
2014-08-04 17:52

Vill se älvor.

När och hur lyckas man se älvor? Vill så gärna se… 😊

Annons:
Hallonregn
2014-08-09 18:21
#1

Vill också ❤️
Älskar älvor, även om dem inte skulle vara lika
snälla o rara som Tingeling. 😉

ALPHIRA
2014-08-10 09:51
#2

Jag tror inte att vi själva kan bestämma när och hur vi kan se älvor. 

Det sägs visserligen att det finns bestämda platser där älvor möjligen brukar visa sig och att det skulle vara vissa tider på dygnet, speciellt i gryningen då det ska vara lättare att se dom.

Men varför inte sätta sig i naturen (i gryningen?), önska och vänta. Allt kan hända eller sen ingenting. Eller det dyker upp något annat naturväsen än en älva…🙂

Ghosthunter
2014-08-13 22:06
#3

Åh, det är min önskan, att nån dag få syn på älvorna. Tänk att stå vid en skogsglänta…på en liten äng, en tidig morgon då en svag dimma håller sig kvar över ängen och se älvorna dansa i en ring🙂

ALPHIRA - Liksom spöken, så kan vi aldrig styra över när vi ska älvor eller andra väsen. Det är alltid dom som bestämmer det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Legaata
2014-12-12 04:49
#4

Till att börja med bör du öva upp din egen känslighet. Du bör öva dig i att kommunicera telepatiskt med naturväsen. Du bör kontakta dem och fråga dem var och när chansen är störst att få se dem. Du bör välja en plats, t.ex. en skog, och stanna där under en längre tid, t.ex. ett par dagar, och sova i tält. Naturväsen visar sig oftare för oss människor om de först fått bekanta sig med oss, genom att vi t.ex. väldigt frekvens besökt en viss plats eller vistats där en längre tid.

Ghosthunter
2014-12-12 07:51
#5

Det låter ju rimligt. Själv har jag ju en älva som guide, men hon säger sällan något, hon bara liksom finns där och utstrålar lugn och kärlek. Det är inte heller så ofta som jag ser henne….hon dyker upp i meditationer ibland.

Men jag ska försöka att fråga henne om när och var, som jag kan se älvorna i skogen.

Tack för tips och råd, Legaata!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kvigan
2015-10-08 10:05
#6

Gammal tråd, men vad tusan :)

Jag mediterade och pratade med en av katterna hemma, han var en långhårig röd och fin hankatt. Under meditationen visade han sig som ett gigantiskt gyllene lejon och tog med mig till sin gyllene skog. Vi gick bakom ett stort stenblock sin finns i skogen hos oss, och när vi rundade bumlingen blev allt som förtrollat.

Marken var mossbeklädd med ett antal träd som i en glänta. Gyllene ljus trängde ner mellan trädtopparna och det var en mängd varelser jag aldrig sett förut. Bland annat fanns där några vit-skimrande varelser som dansade och skuttade i ring en bit bort. De dansade inte heller på marken utan verkade landa på luft, kanske 5-10 cm ovanför marken. 

Det var en mäktig meditation där han förklarade att han kallades Kungen Av Skogen, han var en viktig medhjälpare åt Jorden och det var till denna gyllene skog han gick för att arbeta. Som jag uppfattade det hela var det såhär allting egentligen såg ut, eller borde se ut. Gyllene, tryggt, vackert och underbart. Det var fantastiskt. 

Hur som helst tror jag att detta kan ha varit älvor jag såg dansa och fnittra. Jag har dock aldrig lyckats se några väsen i medvetet tillstånd, bara under meditation, och det kan ju vara en början om man först vill öka sin medvetenhet i vardagen och kanske ha en större chans att se något. :)

👆 Djurnörd

Annons:
Ghosthunter
2015-10-08 10:17
#7

Härligt Kvigan👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
2015-11-03 22:00
#8

Det finns en speciell plats där jag bor, med en sten med en skålgrop i längst upp och en offerkast (av mindre stenar). Dessutom några plana stenar bredvid som gjorda att sätta offergåvor på (platsen var så när jag fann den). Ibland har jag bjudit på te i skålgropen eller annat matnyttigt. Ibland har jag rensat bort ogräs och hållit fint runt offerkasten och då har jag flera gånger tyckt mig se i ögonvrån en mörkklädd dvärg eller pojke, men så är ingen där när man tittar dit. Min tolkning är att det bor en svart-alf i stenen.

Ghosthunter
2015-11-04 08:08
#9

Så spännande, Niklas. Låter som en härlig plats att vara på. Sätt dig där och blundar och känn in platsen, så kanske du får bilder i huvudet av detta väsen!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

älvornas dal
2015-12-21 19:01
#10

Älvor är underbara! 😍Har sett dem men bara i en meditation.

Ghosthunter
2015-12-21 19:46
#11

👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aloe.Vera
2016-01-12 13:23
#12

älskar älvor o olika magiska väsen, ett av anledningarna till att jag läser fantasy böcker jämnt haahha , kunna se dem lite då o då i fantasin..

håller på o läser, melissa marr 's böcker , mkt älvor i dem böckerna..hihi så mysigt

kanske kan du drömma dig bort en stund på det viset o se dem tills de visar sig i verkligheten någon fin dag… ?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

P.O
2019-09-28 12:09
#13

Jag har en älva som bor hos mig inomhus i lägenheten och står alltid på ryggstolen under hösten, vinter, början på våren tills det blivit varmare sen är hon ute i hela sommar, hennes naturliga tillstånd och sen är hon tillbaka på hösten och vinterhalvåret hos mig. När jag hade besök av en kompis som hade med sig sin keps och ställde kepsen på ryggstolen som plötsligen faller ner mot golvet och han fick lägga upp den igen på ryggstolen som faller ner igen såg vi samtidigt och han fick lägga upp den igen på ryggstolen, sen ser vi plötsligen en beige älva med trollsländevingar stående på hans keps och såg allvarlig ut. Men hon gillar honom och fick sitta med oss på hans axel och jag frågade henne ”gillar du honom?” ”Jaa” svarade hon och jag frågade igen två gånger till ”gillar du honom” tills hon suckade för att jag tjatade lite grann (på skoj), låter så gullig på älvrösten för att den är så liten (lika lång som min hand ungefär). 🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♂️

Annons:
Upp till toppen
Annons: