Annons:
Etikettallmänt
Läst 3473 ggr
Ghosthunter
2011-04-27 18:35

Möt ett naturväsen...

Här är en enkel övning som man kan göra för att möta naturväsenFlört

Sätt dig bekvämt, koppla av, andas med djupa lugna andetag och sjunk ner i meditativt tillstånd. Sitt kvar en stund i detta tillstånd. Tänk dig sedan att du befinner dig i skogen eller en fin grönskande trädgård, gärna ett favoritställe där du brukar känna dig bekväm och avkopplad.

Utvidga din aura sakta och täck in hela området med din aura. Titta runt om dig och låt blicken svepa över platsen. Fokusera på nåt som känns extra bra, det kan vara ett träd, buske, blomma, sten, stubbe eller vad som helst i naturen omkring dig och som tilltalar dig.

Föreställ dig sedan att du går fram till den platsen, stå en stund och njut av platsen. Sedan ber du tyst inom dig om att få se ett naturväsen kliva fram (du kan be om ett speciellt naturväsen eller be vilket väsen som helst stiga fram)

När du ser naturväsendet, så kan du kanske ställa en fråga. Be gärna denne att visa dig nån eller något. Har du tur så kan han/hon leda dig till det han/hon vill visa.

När du känner dig nöjd så tackar du naturväsendet, tar farväl och drar sedan in din aura igen och avbryt din meditation med att öppna ögonen och börja att rör dig!!

________________________________________________________________

Denna övningen har jag bara testat en gång och det var på medialitetskursen, där jag lärde mig denna!

Jag lyckades att möta en liten tomte och när jag frågade om han kunde leda mig någonstans och visa mig nåt så tog han tag i min hand och drog iväg mig i högt tempo…..jag riktigt kände hur jag bara sveptes iväg!Glad

Men därefter så avbröts tyvärr min "förtrollning" och tomten var borta och jag fick aldrig se vad han ville visa…men det var en helt otrolig verklighetskänsla!!Flört

/GH

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Skogselva
2011-04-27 19:49
#1

Häftigt, men om man har möjlighet, vore det inte bättre att faktiskt gå ut i skogen för att göra övningen? Då kanske man verkligen får träffa dem, alltså träffa dem fysiskt istället för bara mentalt.

Eller finns det någon anledning till att man ska sitta inomhus?

Kanske om du gör om övningen att du får träffa tomten så kan han visa dig vad det var.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-04-28 10:13
#2

Du har helt rätt Skogis….man kan naturligtvis gå ut i skogen och göra övningen eller ingen övning alls, man kan ju få syn på dom i verkligheten också naturligtvis. Men denna övningen kan man ju göra på distans så att säga….om man vill träffa dom hemifrån om man inte befinner sig i skogenFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-04-28 16:45
#3

Okej, det lät mer logiskt än om man skulle vara tvungen att sitta i hemmets vrå för att kunna lyckas med den. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-04-28 18:38
#4

AnsolutFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-04-28 19:12
#5

Men hur vet man att det inte är ens fantasi som skenar iväg? Min fantasi är väldigt livlig, om jag skulle se någon så skulle jag vara rädd att det bara är min fantasi och inte verklighet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-04-28 19:35
#6

Det är det som är det svåra när det gäller såna här grejer och just i detta fallet vet jag faktiskt inte?

Det handlar om att kunna koppla bort alla tankar och fantasier och stänga hjärnan för allt sånt och vara öppen och tro på det man upplever…men som sagt…det är jättesvårt!!

Jag har lyckats ganska hyfsat med att kunna koppla bort alla tankar under lång tid av meditationer…så det går faktiskt att träna!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Skogselva
2011-04-28 20:34
#7

Och min fantasi som skenar iväg bara jag sitter sysslolös. Det blir en övning i sig, att inte drömma sig bort.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
2011-04-29 08:49
#8

Ja, det är en övning i sigFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2011-04-30 11:16
#9

Aaaah, så nu är piraten tillbaka igen….bäst att se upp!Tungan ute

Men jag gillar den avataren iaf…..Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2011-04-30 18:09
#10

Ay, 'tis best. Tungan ute

Det är samma pirat, men annan bild. Jag nördar pirater i perioder, alltid intressant ämne, men ibland är jag mer intresserad än andra gånger. Tror det beror på att Pirates of the Caribbean 4 snart har premiär och de börjat köra trailers som piraten inom mig vaknat till liv.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Kvigan
2014-03-20 11:58
#11

Nu hittade även jag den här gamla tråden och tyckte detta var värt att testa! Nu såhär i efterhand, vad fick ni för upplevelser om/när ni testade denna övning? :)

👆 Djurnörd

wiixe
2014-04-03 13:42
#12

ÅÅh! sitter och kollar runt lite på iFokus efter ämnen till muntliga NP i svenskan som görs om en vecka. (gymnasie np)
Hittade denna tråd, och blev som förtrollad! Ska lätt ut i skogen när jag kommer hem och prova! 👍
Och ni som prövat detta i efterhand, hur upplevde ni det? Vill gärna veta 🙂

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

Hallonregn
2014-04-15 00:18
#13

Jag tror också att min fantasi skulle skena iväg.. >.<
jag älskar verkligen naturväsen, läser många böcker om dem

Annons:
[Älskamig]
2014-05-03 16:55
#14

Ska man blunda när man gör denna övning?

Ghosthunter
2014-05-03 21:56
#15

Ja man ska blunda.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: