Annons:
Etikettmystik-myter
Läst 1538 ggr
saliganarren
9/30/13, 8:47 PM

den "andra dimensionen

Hej alla här på månväsen!

Jo, jag undrar om det är någon på forumet som kan se skogsväsen?

Då menar jag till exempel féer, troll, småfolk, skogsandar ja ni förstår :) 

Det kanske är lite hemligt men jag tror själv på sånt här (har dock aldrig sett eller talat med en men jag tränar upp mig och jag kommer mer och mer närmare någonting, ah fast det är mest ändring av atmosfärer och att man känner sig  iakttagen och så. 

Har ni något tips på hur man öppnar sig till den andra världen? Är det någon som sett den på riktigt? 

Fred och kärlek från Regnbågskrigaren Regnbåge

Annons:
frosselknylting
10/6/13, 12:19 PM
#1

Om du i hjärta och själ vet att du är ett med naturen, din själ är sammanlänkad med jordens själ, skogens själ, trädens, djurens, alla väsen. Om du vet att varje andetag du andas är de samma som vinden i träden, dina fötter känner jordens ande vid varje steg och du är medveten om att du delar samma puls som allt levande. Då är det väldigt lätt att gå ut i skog och natur, vara öppen och se och bli sedd av alla möjliga andar och väsen, som sin like.

När du vet att vi delar världen, på samma villkor, har lika värde, då kommer de att visa sig.

Jag hoppas du kommer dit. Lycka till.

ALPHIRA
10/9/13, 10:43 PM
#2

Frosselknyltning har rätt i det stora, enligt mitt sätt att se.

Jag själv har sett många olika typer av naturväsen sen barnsben. Har aldrig tränat upp mig på något sätt. Bara helt naturligt och för det mesta helt omedvetet faktiskt känt sammanföringen med Naturen.

Ditt sätt att träna nu…du kanske kommer att träffa andra än just naturväsen…

NiklasTyreso
10/24/13, 9:50 PM
#3

Om man gång på gång verkligen ser naturväsen, då ska man nog fundera över sin mentala hälsa.

Jag upplever ibland saker i form av en känsla eller en snabb inre bild eller tycka mig höra något. I gränslandet mellan dröm och vakenhet på natten kan jag även uppleva saker. 

Ibland tänker jag att eftersom jag läser om folktro fortgår de influenserna jag läst i mitt undermedvetna och poppar då och då upp till medvetandet som ofrivilliga självsuggestioner.

När man väl upplevt något, fått en känsla, en inre bild eller tyckt sig höra något då tar tolkningsprocessen vid. Eftersom jag läser om folktro blir det lätta tolka upplevelserna som folktrons väsen.

Förr läste man inte om tomtar och troll, man talade om dem framför vedspisen på kvällen. Det planterade väsendena i det undermedvetna så det gick lätt att tolka svårförklarliga upplevelser som skogsrå eller vättar.

Så, jag kan tänka mig att att det finns naturliga förklaringar till mina upplevelser, men det skulle vara spännande om mina upplevelser inte bara är hjärnspöken.

Upp till toppen
Annons: