Annons:
Etikettmystik-myter
Läst 10407 ggr
AngelicFriend
2014-03-31 17:47

Älva

Finns älvor? Om dom finns hur kontaktar man dem och har man en egen skyddsälva? 😃

Heej

Annons:
NiklasTyreso
2014-04-01 19:14
#1

Blandar du inte ihop kristendomen skyddsänglar med folktrons alver? Älvor och alver var nog fruktbarhetsväsen som gav tillväxt på åkrar och i naturen, men om man inte höll sig väl med dessa oknytt kunde de skicka älvblåst på dig så du fick värk och ont. Skålgropar i hällristningar kallas ibland älvkvarnar. Man vet inte hur älvkvarnarna användes men en tanke är att man offrade i dem till alverna/älvorna för att få bättre tillväxt. En hypotes är att man malde säd runda stenar i älvkvarnarna så alverna fick mjöl, så de skulle låta tillväxten av säd bli god på åkern. Förutom svart-alver/älvor som bodde i marken och stenarna, fanns ljus-alver/älvor som bodde i luften, dimmorna och molnen som vattnar marken och ger tillväxt. Skyddsälvor har jag aldrig hört talas om.

AngelicFriend
2014-04-03 15:46
#2

Oj var nog lite för trött när jag skrev inlägget! 😴

Heej

Ghosthunter
2014-04-03 22:03
#3

Jag tror på älvor och jag gillar dom :) Min dröm vore att se dom dansa i en ring på en dimhöljd äng en tidig morgon. Jag har sett älvor med min mediala syn….men vill se dom med mina blotta ögon!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-05 13:15
#4

Jag har en "egen" älva som ger mig jätte mycket lycka och healing! 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Ghosthunter
2014-04-05 15:02
#5

Jag har eller har i alla fall haft en älva som andlig vägvisare eller guideGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-05 17:08
#6

Aa okej! det är intressanta grejer det 😉 sen så har jag en älvadrottning i min skog 👍

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
Ghosthunter
2014-04-05 17:28
#7

En älvadrottning i skogen? Det låter intressant och kul. Vill du berätta mer? Vad är en älvadrottning?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-05 17:45
#8

Älvdrottningen "bestämmer" över älvor, och drottningen har också större krafter en dem andra! Hon bor i ett stort gammalt träd här! :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Ghosthunter
2014-04-05 17:51
#9

Tack…då har jag lärt mig nåt nyttGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-05 17:59
#10

Så du har aldrig hört talats om älvdrottningen?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Ghosthunter
2014-04-05 19:01
#11

Nej, men det var ju ganska enkelt att räkna ut vad det är…det hörs ju på namnet :)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zamizen
2014-04-05 19:13
#12

haha ja 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Hallonregn
2014-04-15 00:11
#13

Har försökt gå runt i skogar och kolla mig omkring om det fanns en möjlig plats där jag skulle kunna se älvor på, men utan resultat..

min största dröm har alltid varit att få se eller få det bekräftat personligen över att älvor faktiskt finns i min närhet, men det verkar ej vara så.. i alla fall inte här där jag bor :(

Jag älskar älvor, och tror på dem starkt

Annons:
Ghosthunter
2014-04-15 07:29
#14

Gå ut i skogen tidigt på morgonen strax innan solen går upp. Sätt dig ner, öppna dina sinnen, sitt stilla och tyst och tänk positivt att älvorna kommer fram och visar sig.

Lycka till!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

ALPHIRA
2014-08-10 09:57
#15

Putt

Hallonregn
2014-08-10 14:07
#16

Testat det du sa många gånger
men inget hände :(
jag vill verkligen veta att dem verkligen finns nära mig
vill inte tappa tron….💔

Moonwing
2014-08-10 16:33
#17

#16 måste tipsa dig omen bra sajt, om du nu inte redan vet om den..

  http://paranormal.se/topic/alvdans.html

Där kan du läsa bla  om Älvor, har själv kommit i kontakt med dessa, men har en känsla av att de inte gillar att bli fotade eller rättare sagt "exploaterade" av folk som hånar eller ej tror på sådant (det är min teori), tror det är lite som med andra väsen och foton, man måste nog ha något inre som "ser", med..det räcker inte enbart med bara ett foto.😉

Det finns massor av vibrationsnivåer(dimensioner) och Naturväsens är ett, det är få nu för tiden som verkligen kan känna av dem, och jag tror inte heller man väljer det så lätt-jag valde det absolut inte..men märker ständigt saker i min omgivning i naturen tex, men så har också skogen varit min ständiga tillflykt och vila emellan varven.

Dock tror jag det är lika naturligt att en del gör det, som med allt annat och man ser det man är redo för..sas!

Känner du en längtan till skogen och djurriket och ömmar för den biten, så kommer du med all säkerhet både se och höra saker en gång, bara inte tvinga fram något..naturen har många hemligheter och håller dem gärna hemliga, hur skulle naturen klara sig annars?

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

ALPHIRA
2014-08-10 21:25
#18

Tror PRECIS som Moonwing! ❤️

Ghosthunter
2014-08-11 07:19
#19

Moonwing - Ja. många är så störda med teknik som t.ex mobiltelefoner numera, så dom märker inte heller något. Synd, för stänger man av den och annat störande, så är ju chansen betydligt större.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Moonwing
2014-08-14 21:39
#20

Sant, håller med er..vi gnäller ofta på att vi missar saker..men vi har också ett ansvar för att låta dem göra sig hörda!😎❤️

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Ghosthunter
2014-08-14 21:41
#21

Precis, kunde inte sagt det bättre själv!👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ralph
2014-09-20 17:59
#22

Klart älvor finns. De huserar i en parallell verklighet.

Ghosthunter
2014-09-20 19:11
#23

Självklart Ralph….du har förstått det här👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ralph
2014-09-22 17:50
#24

😃

[Bettanbop]
2015-01-31 22:30
#25

🙂👍

Ghosthunter
2015-01-31 23:20
#26

Och vackra är dom också, våra fina älvor och feér som dansar omkring där ute i vildmarken och vid gårdarna, där det ännu finns klokt folk! Dom vaktar och ser till att allt är bra på gårdarna!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: