Annons:
Etikettlegender-spökhistorier
Läst 5367 ggr
SimonSimonsson
5/11/14, 7:17 PM

Har ni sett spöken?

Har redan postat detta på annan ifokus-sida, men slänger in det här också så att fler ska se:

En bekant till mig håller på med en bok om övernaturliga händelser i Stockholms län (alltså ungefär allt mellan Grisslehamn och Mölnbo), och undrar om någon eller några av medlemmarna här har några sådana upplevelser de vill meddela honom?

Enda kravet han har är att det ska vara verkliga händelser och att de ska vara knutna till en viss namngiven plats. Inga personer kommer att hängas ut, utan alla uppgifter blir anonyma när de publiceras (utom då platsens namn naturligtvis). PM:a mig om ni inte villa skriva rätt ut i forumet.

Vad säger ni? Spökar det någonting här?Glad

Annons:
[Budgies]
5/11/14, 7:20 PM
#1

Jag har inte sett spöken, men andar. Spöken tror jag inte på :) (de med kedjor o 2 hål som ögonen och är typ flygande lakan som säger BUUUH! XD)

SimonSimonsson
5/12/14, 9:40 AM
#2

Eh. Tja.

Är själv inte så hemma på den tekniska terminologin. Vad jag menade var övernaturliga eller oförklarliga händelser överhuvudtaget. Ande, spöke, vålnad, demon, gast, myling, gengångare, väsen, närvaro, existens: du får gärna berätta om du varit med om någonting. :)

[Budgies]
5/12/14, 3:58 PM
#3

Aha ok.

 Jag har vart med om endel andesaker, men jag vet inte om jag varit det om annat då jag inte vet tecknen eller läst om dem och jag vill ej då jag är så himla lätt skrämd, eller jo jag vill men jag vill inte vara rädd i flera månader då jag kan sova bättre nu. (andar gör mig rädd så jag inte vill att de ska kolla på mig m.m)

Min bff o jag var i skogen och vi såg en vit ande med en vit klänning och inget ansikte, hon sprang runt oss hit o dit och kolla på vad vi gjorde (i skolan, på natten m.m) i 3-4 dagar, hon var jobbig. Sedan såg min vän henne i sinnet, damen åt ruttna päronskruttar. Men efter ett tag var hon borta

SimonSimonsson
5/12/14, 7:42 PM
#4

Hu.

Kommer du ihåg var det var? Alltså i vilken skog, och var det på något särskilt ställe där?

[Budgies]
5/12/14, 7:50 PM
#5

Det var eftermiddag, hon och jag prata om andliga saker, och jag tror att hon hörde oss och kom för det. :(

Vi var i en stor, lite mörk skog. Och gick långt in. När vi såg henne fick vi sån panik att vi sprang som ganlingar, men stannade ofta. För man vill ju se vart hon är. Pluss att jag tyckte jag såg någon svart man bakom träden när vi gick ifrån skogen. Vi fick tillomed leta efter första äng som vi skulle gå till för att slippa skogen. Nu gillar jag inte skogen längre😕Jag som älskar alla djur o kryp, synd.

SimonSimonsson
5/13/14, 8:52 AM
#6

Spännande. Var ligger skogen?

Annons:
[Budgies]
5/13/14, 3:21 PM
#7

Nära min vän hus. Vill nog inte säga vart för det bryter väl mot reglerna? Att säga personliga grejor. Hurså?

Den anden tyckre jag är konstig, hon gav min vän massa konstiga tankar. Att det var massa andar i mitt hus, jag satt i badkaret och var rädd och andarna gick runt mig, på mig hade jag en hund som skydd (jag äälskar hundar och de är mitt allt) och över mig var det min döda kanins tecken, 8 och P (det betyder att det är han som är där) Så det är som att hunden och min döda kanin skyddar mig från andarna på  något sett. Men det är ju vad hon fått i huvudet, troligtvis av damen.

Men pma kan jag om du vill. :)

SimonSimonsson
5/15/14, 8:23 AM
#8

Pm:a gärna. Jag är nyfiken.

[Budgies]
5/15/14, 7:04 PM
#9

Kan du ? :) Heheheh

Yukionna15
6/29/14, 4:01 AM
#10

jag har varit med om att ett flertal andar har besökt mitt hem vid ett flertal tillfällen, men händelsen som jag minns mest är en natt runt två på morgonen så hörde jag min mamma prata på ovan våningen i vårt hus och jag tyckte det var märkligt att någon skulle vara på besök vid den här tiden så jag gick upp på ovan våningen och finner min mamma skällande, nästan skrikande på en man som stod och speglade sig i våran tv, som då var avstängd. Jag kände igen honom då han var min mammas morbror, men det var ganska mörkt så jag frågade min mamma ändå vem det var och min mamma sa bara att det var ingen att vara rädd för. Så jag stannade kvar och bara tittade utan att säga ett ord till medan mamma fortsatte sitt samtal med mannen. Jag minns tyvär inte så mycket av samtalet, men jag kommer ihåg det sista han sa. Han sa " ta hand om korven ", Korven var ett smeknamn på hans dotter sedan många år tillbaka och i samma sekund som han hade sagt det så förssvan han. Ungefär 5 minuter efter att han hade försvunnit så fick min mamma ett samtal, det var hennes kusin ( korven ) som ringde för att berätta att hennes pappa hade dött bara fem minuter tidigare på ett sjukhus då han tidigare samma kväll blivit skjuten under ett rån försök.

Jag hoppas att jag inte har brytit någon regel med min tex och jag hoppas att den var hjälpsam =)

Gesus Pettersson
7/14/14, 11:02 PM
#11

#2 "Vad jag menade var övernaturliga eller oförklarliga händelser överhuvudtaget. Ande, spöke, vålnad, demon, gast, myling, gengångare, väsen, närvaro, existens"

Om det är "oförklarliga händelser", hur kan det då vara spöken, demoner eller allt det andra du radar upp - då är det ju förklarat vad det är ju..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Upp till toppen
Annons: