Annons:
Etikettallmänt
Läst 4793 ggr
Chokladmuppen
1/18/18, 3:51 PM

Hur blir man av med älvor?

Nån som vet besvärjelser eller runor eller vad som? Bara dom försvinner ur mitt liv! Jag har skyddsrunan Algiz lite här å där hemma..

Annons:
Huygens
1/18/18, 4:16 PM
#1

Har du försökt prata med dom om saken?

Chokladmuppen
1/18/18, 4:33 PM
#2

Japp. Dom lyssnar inte…

Susanne Berglund
7/4/19, 4:23 PM
#3

Haha, Ta inte illa upp men det lät kul. Skicka dem till Älvan! Där borde de ju trivas. Älvan är en liten by utanför Motala mot Borensberg i Östergötland. Säg bara inte till min moster som bor där att jag tipsat om det.

Ghosthunter
7/20/19, 8:24 AM
#4

Varför vill du bli av med älvorna? De är ju bara så underbara och vill inget ont!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
9/21/19, 1:06 AM
#5

Håller man sig inte respektfull gentemot dem, som de tycker då kan de bli arga och sätta sjukdom eller värk på personen. Älvorna gillar inte bibelns gud, så när jag bad till Gud och läste psalmer i somras (invid ett par gravrösen) fick jag snabbt påkommen smärta från nacken, ner i axeln och ut i armen som höll i sig i 6 veckor. Det kallas älvblåst. Boten var att jag gick tillbaka till gravrösena i skogen där jag förargat älvorna och lämnade tillbaka det onda. Jag tog på axeln och lämnade sedan symbolisk tillbaka smärtan genom att ta på marken. Axeln blev genast bättre, men armen var fortfarande smärtsam, så jag gick tillbaka ett par veckor senare och upprepade det hela. Därefter försvann smärtan under veckan därefter och kom inte åter. Jag gjorde även te på besksöta som både är antiinflammatorisk och bra mot trolldom. När armen var bra ville jag besöka kantarellstället i skogen bredvid gravarna, men det kom säkert 100 älgflugor (ser ut som 1cm långa flygande fästingar) och bet mig. Jag fick springa ut ur skogen och hade till och med älgflugor i kalsongerna när jag kom hem. Nej, älvorna vill nog inte ha tillbaka någon psalmläsande kucklare som mig i sin plats i skogen!

Ghosthunter
9/21/19, 6:01 PM
#6

#5 Jösses då…och jag som bara trodde gott om älvorna!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
P.O
9/28/19, 11:55 AM
#7

Jag har en älva som bor hos mig inomhus i lägenheten och står alltid på ryggstolen under hösten, vinter, början på våren tills det blivit varmare sen är hon ute i hela sommar, hennes naturliga tillstånd och sen är hon tillbaka på hösten och vinterhalvåret hos mig. När jag hade besök av en kompis som hade med sig sin keps och ställde kepsen på ryggstolen som plötsligen faller ner mot golvet och han fick lägga upp den igen på ryggstolen som faller ner igen såg vi samtidigt och han fick lägga upp den igen på ryggstolen, sen ser vi plötsligen en beige älva med trollsländevingar stående på hans keps och såg allvarlig ut. Men hon gillar honom och fick sitta med oss på hans axel och jag frågade henne ”gillar du honom?” ”Jaa” svarade hon och jag frågade igen två gånger till ”gillar du honom” tills hon suckade för att jag tjatade lite grann (på skoj), låter så gullig på älvrösten för att den är så liten (lika lång som min hand ungefär). 🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♂️

Ghosthunter
9/28/19, 5:28 PM
#8

#7 Hmm…en älva i en lägenhet?…säg inte att du bor i en stad också!😮

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

P.O
9/28/19, 10:37 PM
#9

Jag bor i Järna som är mindre än Södertälje. Huset har tre våningar med lägenheter och på andra ställen med sex våningar och här kan man bo i en egen villa med tomt om har råd. Skogen är i närheten.

P.O
9/28/19, 10:40 PM
#10

Min älva blir ledsen när hon får höra att hon vill bli av med älvor. Finns så olika slags älvor.

Ghosthunter
9/29/19, 10:40 AM
#11

#10 Nja…jag antar att även älvor kan ha olika kynnen, precis som vi människor!?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

P.O
12/30/19, 3:33 AM
#12

Jag vill ha kvar min älva, hon är så liten och gullig!

Ghosthunter
12/30/19, 9:32 PM
#13

#12 Klart hon ska vara kvar🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: