Röda vatten
Får jag bjuda på en liten dikt?
Röda vatten
Röda vatten,
mörka himmel.
En kall vind,
ömt smekande din kind.
En demons lusta,
en ängels skratt.
En oändlig hemlighet,
en kärlek för stor
för att förstå.
Då plötsligt,
ett ylande
som fryser ditt blod,
tänder
som genomborrar din hals.
Röda vatten,
mörka himmel.
Sov vidare, barnet,
dröm söt,
för vem vet?
I morgon
kanske du dör.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Puttar lite, inte för att skryta över min dikt, utanför att ja, jag känner för att ha lite dikter här på sajten…
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Jag vill kunna skriva dikter. Tyvärr är jag utan kreativ förmåga =)
Det är ju det som är så bra med dikter, de kan vara i princip vad som helst och handla om i princip vad som helst. Det är lite klurigt i början, men man kommer in i det.
Övning ger färdighet.
(Förtydligande, dikter får gärna läggas i enskilda trådar, de behöver inte ligga i den här.)