Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettot-off-topic
Läst 1603 ggr
LaSadie
0

OT: Äntligen fredag!

Äntligen fredag!

Haft skola hela veckan och kompletteringar på vårat grupparbete som vi examination på förra veckan. Nu ska man bara komplettera en individuell uppgift sen luuungt… Nästa vecka börjar praktiken på Kungälvs Kommun i fem veckor!

Vad har ni gjort denna veckan och tycker det är skönt att det är fredag?

(fredags bild!)

Skogselva
0

haha.

Igår var jag på vin- och poesikväll, det blev en liten grupp klasskamrater hemma hos en av oss sju. Första träffen och de gillade mina dikter, det var ju kul. Glad

Fick sova över också så idag känns nästan som lördag för mig. Torsdagskvällen var ju så fredagsaktig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LaSadie
0

#1 Ååååå… I Linköping Universtitet på SeKeL (Sektionen för kultur i Linköping) hade vi i varje nolle-p Ost, Vin och Poesi kväll. Det var mycket vin och mindre poesi :) Men vissa gjorde tappra försök :D Alla var för påverkade av vinet för att märka om det var bra eller inte :D

Skogselva
0

Det ska bli spännande och se hur det utvecklas. Snart kanske det blir mer vin och mindre dikter hos oss också. Vem vet?

Jag drack tre munnar vin och sedan tre glas vatten för att skölja bort smaken. Jag håller mig nog till dikterna i fortsättningen. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LaSadie
0

hehe, om vinet är gott så blir det mkt men annars dricker jag nu för tiden ganska sparsamt. Är så lättpåverkad =)

Skogselva
0

Vin är aldrig gott… fast rött smakar bättre än vitt…

LaSadie
0

Hehe, som äkta seklerist så ääääälskar jag vin :D Om man inte gillar vin så är man inte välkommen LOL. Men allvarligt, jag gillar vin men är jävligt petig när det kommer till smaken. Om det inte faller mig 100% i smaken så avstår jag, fast om man rikitgt påverkad så slinker allt lätt ner Cool

Skogselva
0

Jag är så'n att tycker jag inte om det första gången så försöker jag i all framtid undvika att dricka/äta/göra det igen.

Det innebär ingen öl, inget vin, ingen falukorv och ingen jogging för min del. Flört

LaSadie
0

hahahahah

Jag ger allt en andra chans utom lever… och hockey

Skogselva
0

Ja just det, min livsuppfattning förbjuder mig att titta på sport också. Så mycket synder det finns… inte får man dricka sån't som äckligt, man får inte äta det heller, och man får inte göra saker som är tråkiga…

Det är en sträng "religion" jag har. Flört

LaSadie
0

verkligen :)

LaSadie
0

Men hur gör du idag när det är så mkt snack om kvalet? Sverige - Danmark du vet ;D

Skogselva
0

Isolerar mig!

Jag har haft ett förhäxat-maraton idag, så det har inte blivit något annat tevetittande. Brukar klara av att hålla mig utanför sån't där, vet att det är ngn sportskit (ursäkta franskan) på teven ikväll, vet inte vilken sport (vill inte veta heller!) Det gäller bara att undvika medier jag inte har kontroll över.

Hela familjen är dödsallergisk mot sport, som tur är.