Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettallmänt
Läst 1263 ggr
Skogselva
2009-10-16 20:36
0

Resmål

Halloween är väl lite av den här sajtens nationaldag, med tanke på alla "läskiga" väsen som hör hemma här.

Men känner ni till några resmål som skulle vara lämpliga så här runt omkring Halloween?

Spökhus och liknande, har ni varit på några? Rekommenderar ni ett besök (på egen risk naturligtvis)?
Eller har ni bara hört talas om en hemsökt plats, men inte varit där ännu?

Berätta!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2009-10-16 20:41
0

Jag får väl börja då. Jag har varit på Torpa stenhus. (Bara öppet på sommaren, snyft) Tyvärr så träffade jag inte på spökena, även om det var kallare utanför väggen där hon blev inmurad. Kanske spökar det inte på dagen?

Nåja, det är i alla fall ett intressant resemål, och om man är intresserad av historia så är det ett mycket bra resmål, guiden var kunnig och man fick som besökare vandra runt i huset ensam.

Det var en mycket rolig tur.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LaSadie
2009-10-16 22:18
0

Kyrkogårdar Glad

Skogselva
2009-10-18 22:40
0

Måste gå genom skogen för att komma till närmsta kyrkogård som ligger mittemot ålderdomshemmet… det har jag alltid reagerat på…

linhof
2009-10-19 00:52
0

#3 tror pelle det! Förvånad ålderdomshem + kyrkogård i ett…det e fina grejjor det <3

( <3 = hjärta) Flört

Ghosthunter
2009-10-20 19:08
0

Skogselva - det kan lika gärna spöka mitt på dagen som på natten. Även om natten brukar vara att föredra för t.ex spökjakt!!Flört

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
2009-10-20 19:12
0

#5 Spökena på Torpa menar du? De kanske inte vill vara turistobjekt och låter bli att spöka på dagen, för att slippa bli utstirrade Flört. Det hade varit kul om man sett ngn av spökpersonerna…