Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettallmänt
Läst 1465 ggr
LaSadie
1

Bus eller godis!

Har ni fått besök av någon som sagt bus eller godis? Vi fick besök för ett liiitet tag sedan. För första gången i mitt liv Skrattande

Skogselva
1

Inga i år, verkar det som, andra år har det kommit ett eller två gäng med barn.

Jag och mina kompisar trick or treatade lite i fre, om man nu kan kalla det så. Det var ju halloweenfest och så skulle vi äta pizza innan, så vi gick dit utklädda för att hämta pizzorna, då fick vi varsina klubbor för att vi var så finklädda. Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LaSadie
1

Awwww Glad Vad snällt av dom. Jag var inte utklädd. Jag är dålig på att komma på vad jag vill vra eller har för många alternativ. Ska på maskerad nästa helg och fruktar redan Tungan ute

linhof
1

det är nåtkonstit i år…. halloween har aldrig vart så "kass" firat förut…inte här i allafall…. Obestämd

Regn
1

Jag gick bus eller godis med en kompis. Har inte gjort det på ett par år men det var väldigt roligt =D Vi var utklädda till vampyrer, en äldre kvinna utbrast "vad vackra ni är!" när vi kom, det var rätt kul XD Mycket godis fick vi, och lite bus gjorde vi. Vi möblerade bl.a. om i hela trädgården hos en som vi inte fick något från, gissa om de blev förvånade nästa dag!

Skogselva
1

#4 Ja, det var kul när det begav sig, men det gäller ju att vara försiktig, i alla fall ifall man bor i ett litet samhälle som jag gör. Jag var nog 12 år första och enda gången jag trick or treatade.

Jag knackade på hos några som hängt lyktor i träden och som verkade väldigt halloweenvänliga, vi fick rostade pumpafrön av dem och året efter det, när jag börjar 7:an då visar det sig vara bildläraren jag knackade på hos.

Tur man inte ställde till med bus för det finns bara ett högstadie häromkring…

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad