Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettmystik-myter
Läst 1782 ggr
Skogselva
0

Ytterligare en fullmåne

Märker ni av månen?

För mig känns det mest som en vila-upp-sig-måne, man ska bara ta det lugnt och göra det som faller en för.

Katten har dock varit lite rastlös idag och gått fram och tillbaka och varit allmänt rastlös. (Kanske inte helt ovanligt så här års då det inte finns mycket smådjur att jaga.)

Beter sig era djur/barn/släktingar/ ni själva konstigt idag?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

zinnia
0

Jag har alltid sovit uruselt tidigare vid fullmåne och drömt skumma saker. Men den sista tiden har det gått bra…vet inte om det har att göra med att jag numera välkomnar fullmånen på ett annat sätt Obestämd

Skogselva
0

Inställnig brukar ju göra 50% av jobbet Flört.

Jag drömmer livligare runt fullmånen, men det är mer ologiskt konstiga saker… saker man vill komma ihåg, för de kan vara ganska roliga, men man minns bara fragment… Gråter

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

zinnia
0

Jag hade en period då jag var duktig att skriva ner drömmarna omedelbart..rätt så kul att gå tillbaka att läsa…Cool och lärorikt.

Nu har jag tyvärr tappat den rutinen, det är viktigt att uppmärksamma drömmarna, så nu är det dags att skriva igen!

Skogselva
0

Jag skriver ner ifall jag kan komma ihåg mer än bara fragment, eller om jag kan sätta ord på drömmarna. Det är ju så kul att läsa flera år efter åt vad man drömde den dagen. (Jag skriver datum)

Men nej, tidig dag i morgon, så det är läggdags för mig. God natt Glad

zinnia
0

Kom ihåg penna och papper vid sängen! Glad

Phanomea
0

Jag upplevde den här Fullmånen som myyyyyyycket behagligare än den förra… De va inte lika mycket kaos den här gången Glad Dessutom så spenderade jag igår på ett ypperligt sätt, Linhof tatuerade min gudinnetatuering på mig i fullmånens sken Skrattande

zinnia
0

Wow va häftigt! Kraftfullt minst sagt Glad

linhof
0

#6 Skrattande världens bästaste du <3

Mina barn var desto mer påverkade denna gången…. Obestämd

Phanomea
0

#7 Ja, verkligen Skrattande Den symboliserar Morrigan som man dessutom ska skänka en extra tanke kring Halloween Glad Så det blev mycket bra!!

#8 Nä, världens bästaste du Kyss

Hehe, ja… Dom små liven Skrattande

Ghosthunter
0

Ja, nu var den full igen…men för det mesta är den nykter Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

#10 Ja, tur det, skulle vara trist om hon vart tvungen att åka in på rehab Flört

Ghosthunter
0

#11 Ja, kanske på AA-möte..hahahahaSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

#12 Det kanske är därför det är mörkermåne?