Favoritvampyr

Jag gillar faktiskt de "nya" lite mer, Twilight, Vampire Diaries, True Blood osv. Mest för att det ger en nyanserad bild av vampyrer och inte samma gamla vanliga visa. De nya kan vara ute på dagen… dricker inte alltid människoblod… uppträda som vanliga döda osv. osv. Visst gillar jag de gamla med, men gillar när det kommer nya ideer som gör det intressant igen
LaSadie - ja, alla har vi olika smaker och det är ju inget fel med det
. Jag har nog en väldigt konservativ och traditionell syn på filmvampyrer. Dom ska bära slängkappa och bo i ett gammalt kråkslott!
/Fredrik
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Det finns en för alla 
Det gamla är roliga med men man har sett som så många gånger, kanske för att man älskar vampyrer, men det behövs lite mer nyanserade bilder på blodsugarna 
Nu "finns" det redan men nästa vampyrtrend kanske är energivampyrer, de som suger energi från andra. Typ Wraiths, fast utan dålig hy och commitment issues XD
hmmm..ja, lite som spöken som också suger ur energi från oss människor för att få kraft. 
Värmland"

På tal om spöken… för några dagar sedan så var jag ute i mörkret och såg hur ngt svepte förbi och ett par gallergrindar smällde till när jag hade gått förbi dom. Höll på att dö 

James Marsters (Spike i Buffy och vampyrerna)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
LaSadie - Det låter intressant…har du mer erfarenheter av det paranormala?
/Fredrik
Värmland"
#6 Håller med dig till fullo
han är så rolig.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

#7 Mjo litegrann. En händelse var jag i en gammal stuga men kompisar och skulle sova över. Men direkt när jag kom in så fick jag en så otrolig läskig känsla och det kändes som någon stod i ett hörn i stugan och kollade på oss/mig. Jag var tvungen att gå därifrån för jag var faktiskt rädd
LaSadie - Intressant..du är kanske ganska medial. Alla har vi förmågan i grunden…det varierar bara i styrka. 
/Fredrik
Värmland"

Kanske
En svag en
Mina favoriter är Gary Oldman som Dracula och Alexander Skarsgård som Eric i True Blood. Favvisar :)
Åh, Skarsgård! <3 *dregla*