Hjärtslag?
Det vore lite intressant att veta hur ni tänker er en vampyr. Det är ganska populärt verkar det som att deras hjärtan inte slår, men då undrar jag hur de får runt blodet i kroppen. För de blöder ju alltid om man skadar dem. Sen kan jag också tycka att deras hjärnor behöver både syre och blod för att kunna fungera som en levande person.
Men det här är min åsikt, vad tycker ni?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Det är en intressant fråga =) Jag har trott att blodet fryser med eftersom de inte behöver syre längre. Deras kroppar fryses till ett stadie som de stannar för resrten av livet.
Om man tänker på Twilight boken så tar ju Edward inte blodprov. Om det är för att han inte kan hantera lukten av Bellas blod eller att det blir så att han inte kan få ut ngt blod kan man ju fundera på =)
Det skulle vara kul med fler synpunkter så jag puttar upp denna.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

hmmm….. myten är juh att de inte har hjärtslag…men…. en del blöder juh? och för att det ska rinna ut så måste det juh finnas cirkulation….
men vem vet? ingen aning faktiskt….
enligt en del "sagor" behöver de inte syret (dvs andas) så då borde ju deras hjärta inte slå….
men jag kan tänka mej att det finns hjärtslag…. fast de är oändligt mycket långsammare…o tystare?
fast jag har inte bestämt mej än… va ja tror
jag har alltid tänkt att deras hjärta slår men med väääldigt långt mellanrum. inte "du-dunk. du-dunk" utan snarare "dunk (5sek uppehåll) du-dunk" haha vet inte vart jag har fått det ifrån men så tänker jag mig ett "vampyrhjärt slag" :P

Dom är ju övernaturliga väsen, så dom kanske varken behöver ett hjärta som pumpar runt det eller syre till hjärnan. För dom behöver ju inte andas heller :)
Men visst håller jag me om att de e lite konstigt :)
Ja, blodet måste på något sätt gå runt om de ska kunna blöda…
# Sant, men vampyrer är ju inte levande människor? De är döda.
Magiska väsen kanske inte behöver ha en förklaring till allt? Jag menar, dem är ju trots allt magiska ;)
#7 visst men ändå… det blir nästan ännu roligare/förvirrande att gå omkring och fundera på så'na saker som vampyer då.