Månväsen iFokus

Månväsen

Etikett: ot-off-topic
Läst 2190 ggr
Skogselva
0

Ska vi leka Lucialek?

Så snart är den "mörkaste" dagen här, och de onda andarna kommer fara fritt.

I år tänkte jag försöka göra lussekatt - om nu katten kan tänka sig gå med det och jag hittar luciakronan… tror det blir två omöjliga uppdrag. Hon är för busig och det är ingen som varit Lucia i det här huset på iaf tio år. Men hon är en riktig linslus som gärna poserar framför kameran.

Så den här leken då, kan nog bli ganska rolig om man tänker till - vad är bästa sättet att göra lussekatter på?

Ska man baka saffransbullar eller klä ut katten/annat husdjur? Hur i så'na fall? Har ni egna förslag?

Kom med allt ni kan komma på - men det ska ha med lusse/Lucia att göra Skrattande

Lekregler:

Ha kul

Skräm inga onda andar som flyger omkring så här års (det är bara elakt)

Om ni får besvär med onda andar som trakasserar er - bjud dem på pepparkakor, istället för att skrämmas - för pepparkakor blir man snäll av.

Jag hoppas att reglerna är glasklara, annars blir det pepparkaka för varje bruten regel tills ni blir snälla! Flört 

Jag är så hård, jag vet, men försök att ha överseende, lekreglerna är ju för allas trevnad.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon som jag ska göra lussekatt av Glad (om hon kan ligga stilla)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Skogselva - Sätt på en kattluciakrona och lite glitter på katten och sen strö över lite saffran Skrattande

You may just be a few whiskers shorter of a catfriend!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Hon är inte så långsint - det är ju det att jag ska hitta en luciakrona lagom tills på söndag som är problemet Flört

Vet du förresten hur dyrt saffran är? Tungan ute

Ghosthunter
0

Vet inte det exakta priset på saffran, men det är dyrare än guld.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

LaSadie
0

tror saffran kostar 40 kr för den där minipåsen, men det var vad mamma sa… Jag skippar lussekatter iår Rynkar på näsan

Skogselva
0

för 40:- gör jag nog hellre ätbara lussekatter Flört

Skogselva
0

Det blir ingen lussekatt… vi har tydligen en väldigt elak varelse hemma som retar katten vansinnig. Bäst att låta henne vara så hon inte får för sig att jag har något med denna förjävliga matta att göra. Flört 

(Hon är verkligen skitarg på den där mattan, fast att den bara ligger där på golvet helt oskyldigt…)

Men hon är söt, det där kattskrället.