Drakologi
Är det ngn som har något bra tips på länk eller annat där man kan hitta bra info om drakologi?dvs inte sånt som är beskrivet av tex en livesajt.Tacksam för alla förslag till länkar/böcker.
Mvh EeWeeM
kolla dom här, dom tre första har jag och jag tycker dom är bra iaf
Här är två böcker till, tycker de verkar intressanta, men vågar inte svära på korrektheten: Book Alert
Sökträffar på libris: Drakologi men de verkar inte vara "faktaböcker" utan mer åt barnböcker.
Men kolla upp D.J. Conway och se om du kan hitta fler författare inom ämnet.
Sök också på google books, där kanske de har något 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Libris är ju bibliotekens katalog, men jag tänkte att där kan man ju hitta titlar och söka i butik, om man vill köpa böckerna, annars så kan man ju fjärrlåna om böckerna inte finns på närmsta bibliotek. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag hittade en av böckerna som jag tipsade om i Book Alert på google book search: