What happens at full moon
Vi skulle skriva en novell på engelskan förra året, det här är ungefär vad jag lämnade in (originalet var längre - men den här är bättre). Egentligen tänkte jag lägga upp den på Fantasy.iF för å få tips på förbättring men jag skiter i det och lägger upp den här direkt i stället.
Hoppas ni inte har några problem med engelskan
. Lämna gärna feedback
The big, black wolf came towards her, she screamed but no words came out of her mouth. Its many white teeth glistened in the light from the full moon. She had fallen down and was on the ground, crawling backwards. The dry leaves rustled under her shivering body. The wolf came nearer, it was big, bigger than any dog she had ever seen. The eyes were greenish and large, and they were fixed on her eyes. She felt that she couldn't move, the creature had locked her in its gaze. Suddenly it bended down, preparing to leap. She felt the panic boiling up inside her, her limbs refused to move. It jumped…
Jane Parker is a regular police officer in the London police department. She was one of the best officers on the office even if some jealous co-workers disagreed with that. Her boss was one of the few that appreciated her. Ha was a middle age man with black hair, starting to get grey in the temple, and with green eyes. His name was Oscar Gordon.
He had a creepy way of telling if people lied or, for example, were drinking during working hours. Not many of them had the courage to ask him about it, and even fewer had got answers they understood. Jane was curious of course, but she had never asked him about it.
She was an attractive woman with mature curves, red hair and brown eyes.
It was Tuesday worning and she sat at her desk when the phone rang.
- London PD, Jane Parker, she answered.
- I want to report a body, said the voice in the phone, it sounded like an older man, his tone revealed that he was scared.
- Could you please tell me your name and your position?
- I am in the woods south of Hyde Park corner, it's a woman, and she's dead.
- Yes I understand that, could I please get your name?
- I'm George, George Black.
- Ok, you just stay there and we are comming down there immediately.
- Ok, thanks, the shivering answer came back. He hung up.
- We have a body in Hyde Park, there is a man waiting there for us, c'mon. Jane said to Oscar.
Outside it was an early morning at late autumn and almost all the leaves had fallen off the trees and made the ground orange, yellow and red. It was cold in the air so she took her worm jacket and left for the car after letting the crime scene investigators know that it was a body in Hyde Park.
Jane parked as close to the park as she could and stepped out of the car to look around to see if she could spot George. Soon she saw an older man in a long grey coat waving at them. Oscar also stepped out of the car after bringing his notebook from the pocket under the seat.
George sat on a bench under a tree and stood up when ha saw the police officers come towards him. He was relived to finally see them there, it had been un unpleasant experience to find the dead woman.
George showed them were his dog had found the body. He didn't want to go near the body again, so he stopped and pointed out the place for the police officers. Jane walked along with Oscar to find the corpse.
- What do you think we'll find? Jane asked her boss. Mr Black looked all sick when ever he was talking about it.
- Of course he's shocked, this is probably the first dead guy he's ever found.
- Yes, of course, never thought of that…
She said no more, the dead woman was on the ground in front of them. She was right in the open under a couple of trees, she was lying on her back with her arms and legs spread from her body. Her brown hair was untied and in a sun formation around her head. The dead eyes were open and starred with fright at the sealing of naked branches.
The thing that shocked Jane was the gigantic hole she hade in her chest. Her ribs hade been broken up and it looked like some of her inner organs hade been removed. Her sweater was all red in blood and had holes as if an animal hade ripped it open. The skin beneath was broken.
The paturologist came over to the crime scene in a white overall, with his bag in his right hand. His apprentice was taking pictures of the crime scene. The temperature in the victim's lever reviled that she had been killed during the night, around midnight.
- Bloody hell, what happened here? Jane asked, who ever that could answer her.
- Well, I can tell you more at the station morgue, but so far I can tell you that she is a female in her early thirties and she was killed during the night. From the wounds on her chest I would guess a large dog killed her. But a normal dog does not kill in this way, buy the way, dogs aren't suppose to kill humans at all, so I can't tell you just yet what did this.
- Yes, you do that, Oscar said while observing Jane who was watching the corpse with an interested look.
- What do you think? Oscar asked Jane for the second time before she reacted.
- O, sorry, I don't know. This is the first time I have ever seen something like this.
- That makes two of us…
The victims' wallet told them her name was Mary Thatch.
Everyone was back at the station, the body was in the autopsy room and the lab had gotten all the samples they had found on the body and on the ground.
Jane was at here desk, going through the photos from the crime scene. Because of the leaves on the ground there were no foot prints in the earth. But it looked like Mary had crawled and fallen before her killer had attacked her. So, she was fleeing from something, what?
When she got back from lunch an hour later, Jane was called in to Oscars' office. Oscar was holding the autopsy report in his hands. He reached the report over the desk to her, she took it and opened it up. The folder contained a picture of Mary, the one from her identification and one of her taken after her death. There were all the facts that they had found out about her, no partner, no children and the parents are dead. Nothing in the crime record either.
The other pages were the actual autopsy report. She hade been killed during the night between Monday and Tuesday. The ribs hade been broken up in the middle and the heart had been removed roughly, it had been torn out and not cut out with a knife, and was now gone. They had found half long, black hairs on the body and scratch marks from four parallel claws in several places on her upper body. There had also been a huge bite mark over the victims' throat with obvious teeth marks. It was clear that it was some kind of dog that had killed her, hopefully the hairs would tell them what kind, Jane thought.
Jane continued to read out loud from the lab papers.
- The hairs are from a… wolf? There are no wolves here in England, at least no wild ones, and in the middle of the city? Jane said all of it with doubt in her voice. I am going to call the local zoos' to see if they are missing any of their animals.
- You don't need to do that, we have already done that and we found nothing.
- Ok fast work, she continued to read: the bite marks on the victims' neck are also similar to a wolfs' jaws. They have done a plaster copy, and matched it with a large zoo wolf. And this one is ever bigger than he is which don't say a little.
It was five in the afternoon and Jane was starting to get ready to leave for home when Oscar came to her and said:
- Make sure to get home and eat and get some sleep, I have an idea how we may find this doggy. How do you think about staying up tonight and supervise the park?
- That is a really good idea, but do you really think it's coming back tonight?
- You can never know but let's say it's a hunch.
At half past ten Jane drove up and parked next to the park, Oscar had said he would meet her there, but she could not spot him anywhere. She tried to call him but got no answer.
At eleven she saw a man under a streetlamp on the side walk, she could swear it was Oscar. Jane stepped out of the car and called to him. He stopped and turned against her, suddenly he turned and ran in among the trees.
Jane jumped when her phone rang, she picked it up and answered. While slowly following Oscar into the dark.
- Jane Parker… she answered absent.
- Hi, it's the lab. We have accidentally don a mix-up with some hairs for DNA-test. We ran the wolfs hair and it showed a match to Oscar Gordon, we even ran it twice to make sure. He said all this very fast.
- Ok, thank you, Jane said a little confused and hung up.
The full moon was almost cleared from clouds when Jane saw Oscar again. With an icing feeling along her spine she moved forward. When she came closer she could see he hade no clothes on his body.
- You know, fright is one of the best smells in the world. It so real. You can't lie about it and you can't hide it. He said this with a smile.
- What do you mean?
- Have you ever heard about lycans, loup garou, werewolves? Have you ever tasted a fresh, raw heart? Full with warm blood? He was looking at her with his glowing green eyes. She felt that she was scared but she couldn't move. It's a special feeling, all that warm blood in your mouth and all that power in your body. You can't resist it, you can feel the blood thirst and you just want to see what your body is capable of. It's amazing really.
The moon came out in the open and suddenly Oscar bended forward as in pain and what happened next made Jane gasp. His body transformed, his hair grew back over his body and covered it with fur. A tail broke the skin from the tailbone and got covered in long black fur. His arms and legs grew longer and his fingers and feet changed into paws. The ears re-shaped and took a wolfs' form.
When he raised his head to the sky and howled he looked completely like a wolf, but much bigger and far more deadly. He was more than a meter high at the shoulders.
Jane just could not take in what just happened, a man had turned into a wolf right before her eyes. All that talk about werewolves? Hade it just been a teaser on what was waiting? Was he going to kill her?
The werewolf suddenly started to move fast towards her, and all her thoughts just left her head in a flash of fright. She was frozen in a moment and could not move, the wolf moved even faster towards her.
A bird flew up from a nearby tree, and Jane lost her concentration on how scared she was for a second and realised she could move again. She turned and ran, but she didn't get far, she could hear the monster behind her and turned her head to se how close it was. The black wolf growled at her and jumped, she put up her left arm and the beasts teeth sank into it, at the same time as its' massive weight knocked her to the ground. She kicked it but it was strong and nothing happened, the wolf was nagging on her arm, spots were dancing before her eyes because of the pain. The werewolf let go and bit her again in the sane arm. Jane screamed of fright and punched the monster in the face with her other hand, she hit its' eyes and it suddenly let go of her with a whine. It staggered away and shook its head in pain.
Then Jane remembered her gun, pulled it up and was just about to shot the wolf when it ones again jumped on her and started to bite in her already damaged arm. The gun was thrown away and landed a few meters away from the fight. The monster let go of her and started to circle her.
Jane rolled over and crawled towards the weapon. The grass became red with her blood. When the werewolf realised were she was going it grabbed her ankle and pulled her in the other direction. Jane screamed in fright, she could no longer feel pain because of the adrenalin. She kicked with her free foot and felt that she hit it in the head, when it let go she quickly crawled to the gun.
Jane rolled over on her back with the pistol before her, everything happened in slow motion when she saw the monster in the air above her, all the teeth were visible and the eyes sparkled with anger. She never heard the blast but a change in the face of her enemy told her the bullet had hit its target. It crashed on the ground next to her, but the last thing she saw before fainting was her opponent crawling away and disappear.
When Jane woke up she was in a hospital bed, her wounded limbs were in bandage, she remembered everything from Wendsday but she didn't feel afraid on what was waiting, she felt safe. The alarm clock next to her bed told her it was Friday.
Six months later Jane felt better than ever, she was more alert than earlier and her wounds had healed a long time ago. She had gotten the chiefs position after Oscar Gordon disappeared. Now she was that person that everyone respected.
It was full moon tonight and Jane left earlier from work. She had left her apartment in the city and moved to a nice, small house in the outskirts of London.
At eleven that night she took all of her clothes off and placed them on the bed, she opened the bedroom window, and let the moon shine hit her. It was not a woman coming out the window and disappearing into the woods, it was a big red wolf that tonight would sit on a hill and howl to the moon next to its black mate.
Jag har läst igenom lite (det blev lite sent igår/tidigt idag, lade mig kl500 och gick upp kl900 - du kan tänka dig hur pigg jag är
) så jag har inte orkat lusläsa - det gör jag en annan gång om det är okej.
Men jag reagerade på att du blandat tempus lite - så vitt jag kan se så är det bara i första meningen efter den kursiva texten:
"Jane Parker is a regular police officer in the London police department. She was one of the best officers […]"
Menar du: "Jane Parker was […]"?
I övrigt verkar storyn bra och jag ska läsa noggrannare senare.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
det är en grej jag har svårt med i engelskan, att ha rätt tempus i texterna och det blir blandat med is och was, jag själv ser inte det här (och min engelskalärare var ganska kass) så sånt här behöver jag få utpekat.
men samtidigt har det med å göra att jag inte själv vet om det utspelar sig just nu eller om det bara är i allmänhet om du förstår vad jag menar.
#2 Okej, men det kanske är bäst att bestämma sig? Det kan bli lite förvirrande, när det är som i det ovannämnda exemplet.
I'll be on look out for "was" and "is" 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Eller egntligen har jag väl inte svårt att bestämma mig, men jag vet inte hur jag ska använda orden, har hört att man ska skriva som om de gör det just nu, men jag är inte alltid bekväm med att skriva på det sättet, så jag blandar på ett sätt som jag tycker låter bra. Så för mig är det inte förvirrande eftersom jag vet vad det står. Men jag blir hemmablind, ser inte sånt som andra kan uppfatta förvirrande annat än underliga meningar som jag ofta kan få till då jag vill ha så mycket information som möjligt med så lite text som möjligt - det är något jag jobbar med.
Jag har ju aldrig gått nån författarskola eller nåt, och ingen av mina lärara har "klagat" på mig på det här, och har dom det så rann det ut genom andra örat.
Sova nu, snart, strax, på en stund…
Jo, jag förstår precis hur det är - jag är också blind för mina texter och har heller inte gått någon författarskola.
Nästan alla böcker är ju faktiskt i imperfekt - jag skriver alltid dåtid i mina berättelser.
Jag tror du har dåtid nästan över allt annars, så jag tycker du ska köra på det. 
Ska snart läsa texten fullhjärtat, men jag har tenta på fredag, så jag har redan varit här mer än jag borde. Nu ska jag plugga och när jag kommer hem på fredag så ska jag försöka hinna med att läsa. 
Låter bra
, kanske ska försöka hålla mig till imperfekt då… Men har för mig att mina lärare alltid har sagt att man ska skriva i pesens som om det händer just nu… men jag kan minnas fel också
presens är ju nutid - kanske är så de menar? Jag vet inte, har ju inte träffat dina lärare, det är bara en teori 
Alla böcker, till och med de som utspelas i samtid, är ju skrivna i imperfekt - bortsett från böcker i jag-form - då är det ju presens… Gör det du tycker känns rätt så blir det nog bra 
Nu har jag läst det och hittat en hel del fel, kan tyckas, men mycket är slarvfel. 
Från början:
I det första stycken så har jag egentligen bara några anmärkningar som har mer med smak att göra.
Dessa uttryck låter "bättre" i mina öron, men som sagt det är en smaksak:
She had fallen down and was now crawling backwards on the ground.
Drew nearer/came closer istället för "came nearer"
Sedan är det ju det där med att Jane is - i samma stycke så har det blivit en förväxling av prepositioner det ska vara "in the office" och inte "on the office".
Sedan finns det två tillfällen där du skrivit "ha" istället för "he". När du sedan beskriver Oscar Gordon (och detta är också en smaksak) så skulle det låta bättre om du satte tinning i pluralis - alltså temples istället för temple.
Ytterligare en smaksak: people were drinking while working istället för during working hours.
Sen så har du skrivit Tuesday worning istället för morning
Tone of voice är tydligare än bara his tone revealed […] , men detta är också en smaksak.
Stavfel: comming detta stavas: coming
Upprepning med ok (som också bör skrivas ut och stavas okay), "Thanks/thank you" skulle vara bättre.
In late autumn istället för at late autumn
and made the ground[…] låter bättre som making the ground/ colouring the ground - det blir så mycket "and" i samma mening annars.
Smaksak: the air was cold/ chilly istället för it "was cold in the air"
Sen, för förståelsens skull, så skulle det vara bra att skriva så här, just nu är det en avsaknad av * och då kan det vara svårt att förstå att karaktärerna just bytt plats.
*
Jane parked the car
"ha" igen, men det nämnde jag ju.
"reviled" är synonym till "hated" "loathed", men det torde vara ett stav/slarvfel: revealed ska det stå, inte sant?
"George showed them were the dog" ska vara "George showed them where the dog"
un unpleasant ska vara an unpleasant
when ever stavas som ett ord: whenever
Här är det lite svårt att hålla koll på vem som säger vad:
- Of course he's shocked, this is probably the first dead guy he's ever found.
- Yes, of course, never thought of that…
"had" inte "hade" som verkar vara ganska återkommande.
"paturologist" vet jag inte vad det är, det finns inte ens ett sån't ord så vitt jag vet. Menar du "patolog"? Det heter pathologist. "came over" är grammatiskt korrekt, men kanske inte så lämpat i sammanhanget. "He came" är bättre.
lever på engelska stavas liver och det står lever reviled. (Vad hatar levern måntro?
) Rätt är alltså liver revealed
Här har det blivit många "way" i samma mening: not kill in this way, buy the way. Säg istället "not kill in this manner". Du har också stavat fel på det fetmarkerade. Det står just nu "köp vägen" så jag antar att du menar: "by the way"
Här har Oscar två dialoger efter varandra utan några dialoger emellan då är det bättre att skriva allt i en dialog.
- Yes, you do that, Oscar said while observing Jane who was watching the corpse with an interested look.
- What do you think? Oscar asked Jane for the second time before she reacted.
Så här alltså:
- Yes, you do that, Oscar said while observing Jane who was watching the corpse with an interested look. What do you think? he asked her a second time before she reacted.
Slarvfel och prepositionförväxling: "Jane was sitting at here desk" ska vara "Jane was sitting by her desk".
Igen så bör det vara, för att göra texten mer lättförstårlig:
*
When she got back from lunch
Fel med det possessiva. Oscars' betyder att Oscar i plural äger kontoret. Oscar's betyder att Oscar enskilt äger kontoret. Sedan känns det tjatigt att Oscar's office. Oscar was holding. He was holding fungerar bättre.
Retligt slarvfel: a picture of Mary, the one from her identification and one of her taken after her death. Du talar ju faktiskt om two pictures
Här har du gjort fel med tempus igen och skrivit i presens fast att allt annat varit i imperfekt: "and the parents are dead" and the parents were dead
Ajabaja inte skriva hade när du menar had
They had found (some) half long
vicitims' throat ska vara victim's throat - Mary är ju bara ett offer, inte sant?
She continued låter bättre än Jane continued eftersom du precis sagt Jane thought.
Här blir det mycket sagt innan sägaren presenteras. flytta Jane said with doubts in her voice till efter "The hairs are from a… wolf?"
The hairs are from a… wolf? There are no wolves here in England, at least no wild ones, and in the middle of the city? Jane said all of it with doubt in her voice.
zoos' ska vara zoos
wolfs' ska vara wolf's
Här vill jag också ha det så här
*
It was five in the afternoon
"was starting to get" låter inte bra, "was getting ready" är bättre.
*
At half past ten […]
Då sidewalk (ett ord inte två för övrigt) är korrekt så kanske du ska försöka använda Engelsk engelska eftersom detta utspelar sig i London. Trottoar = pavement
Här ska det vara ett adverb inte ett adjektiv det ska alltså stå "she answered absently" och INTE "she answered absent"
Slarvfel när labbet ringer henne, det ska stå done och inte don
for (the) DNA-test
the wolfs hair = the wolf's hair
He said all this very fast, låter som om det ingår i själva dialogen. The "labworker" said this very fast är lättare att förstå
Du skriver allt "ok" vilket är väldigt fel i den här typen av texter. Skriv "okay" istället
Det står hade istället för had
It so real: du har glömt verbet. misstänker att "is" är det rätta så menar du: "It's so real"?
lycantrophy låter bättre än lycans, eftersom "lycans" är en ras i en film. gör det i så'na fall tydligare att det är denna ras det talas om. Sedan vore det bättre att skriva främmande ord inom citattecken eller kursivt: "loup garou" eller luop garou var konsekvent och använd det ena eller det andra - blanda dem inte
Full with warm blood är inte en bra formulering, dessa är bättre: full of warm blood, eller filled with warm blood.
a wolfs' form ska naturligtvis vara: a wolf's form (ja, jag vet att jag är tjatig som en engelsklärare
)
förvirrad: He was more than a meter high at the shoulders. Menar du att han var bred? i så'na fall: He was more than one meter wide
Hade istället för had igen
Slarvfel: se detta ska ju vara see
beasts ska vara beast's
its' ska bara vara its - its är redan ett possessivt pronomen därför ska det inte finnas en ' med. Skilj dessutom på its och it's
in the sane arm - jag antar att du menar friska arm och inte samma arm. In her sane arm låter bättre
Du skrev its' igen - men det ska vara its ALDRIG its'
to shot: detta är imperfekt men ska vara presens. To shoot ska det alltså stå
Slarvfel: ones = once
Wednesday istället för Wendsday (men nog är det ett onödigt svårstavat ord, jag skriver också fel på det) sen istället för att skriva: "she remembered everything from wednesday" tycker jag du ska skriva "she remembered everything that had happened Wednesday"
feel afraid on är helt fel. Feel afraid of - alltid afraid of
ytterligare ett tillfälle där det bör vara:
*
Six months later
gotten är grammatiskt rätt, i amerikansk engelska, i engelsk engelska säger man sällan detta längre. "She had got"
chiefs position ska vara chief position
was that person that everyone respected, ska vara was the person
apartment = flat i engelsk engelska, men apartment är helt rätt i amerikansk
Annars en väldigt bra story och inte så många vanliga fel - vanligt fel är foot feet, folk skriver foots o.s.v
J***lar va långt du skrev, förstår du nu att min engelskalärare är ganska kass 
jag är som morsan ganska bra på att missa på tangenterna, ska läsa igenom den sen och kolla igenom vad som kan göras bättre utifrån din krititk 
Jag är jättebra på stavfel och sånt, blandar ihop a och e, i och u osv. vilket är en väldigt onödig egenskap som jag gärna blev av med men jag är för lat för att kolla igenom längre texter som jag själv skrivit.
Sen har jag rätt litet ordföråd (än en gång kassa lärares fel, delvis) så det blir ofta samma och likadant, fast jag försöker hitta synonymer och bra meningar som är ännu bättre än de jag valt.
Så tack så jättemycket för att du tog dig tid att kolla igenom, ska åtgärda det när jag hinner 
om du använder word så har ju programmet en synonymordlista snabbkommando: crtl f7
Annars är det bästa tipset till dig att läsa massor med böcker på engelska - då kommer orden smygande och grammatik får man på köpet. 
får väl ta å göra det 
den där synomymgrejen på word glömmer jag bort hela tiden…
#11 men den finns där för dig - som en trofast hund eller liknande - då du behöver den.
Själv använder jag den oftast då det är ett ord jag inte förstår och behöver en förklaring. Har oftast lättast att förstå just synonymer än förklaringar i ordböcker.
Men ok, ni har påpekat att jag stavar som en kråka (på tangentbordet iaf) Har ni ingen kritik på själva storyn? Det var ju egentligen det ajg var ute efter. Hur den är skriven, går den att förstå? Är den lagom lång? Är den spännande eller dötrist? Förutsägbar?
Kom igen! Sån feedback vill jag ha så jag kan utveckla mitt skrivande
Men tänkt vad mycket korrläsning jag besparat dig. 
Storyn är bra, inte jättemycket kritik jämt emot den, det jag har, har jag redan tagit upp.
Det rör sig mycket om dialogerna och att det kan vara svårt att hänga med på vem som säger vad.
För en novell är den lagom lång, hade du velat ha "roman" så kan du lätt utöka längden, tror jag.
Gillar slutet.
Tackar tackar 
Det där med dialogerna har jag sett flera gånger i böcker - att de inte alltid sktivs ut vem som säger vad, men jag personligen har oftast inga problem i att hänga med i vem som säger vad. Det är nog därför som jag själv användermig av det, sen är det besvärligt att försöka få in "sa han" eller "frågade hon" på snygga sätt utan att det blir för uppstolpat.
Första gången jag skrev den blev den tip tio sidor dataskrivet, engelskaläraren tyckte att den var jättebra men lite lång för en novell så fick skära ner den till 5-6 vilket inte var jättesvårt egentligen. Kunde faktiskt hålla med om att det var lite mycket detaljer och folk för att kallas novell när den var tio sidor.
#15 Hihi, ja för en novell är 10 sidor långt, men det är svårt att hålla sig under 10 sidor, tycker jag.
Böcker gör så, och det är inte jättesvårt att hänga med, jag gör så också, men jag menar att det ska var liknande det här:
Storyn: två personer (A & B) är ute på promenad:
Fint väder idag, eller hur? sade A glatt.
Javisst, jättefint! (nu vet man att det är B som svarar.)
Tre personer (A, B & C) är ute på promenad:
Fint väder idag, eller hur? kvittrade A (åt C/B).
Nej, det är så ursligt, klagade C irriterat (fast att A egentligen talat med B).
Jag gillar det här vädret, svarade B i A's försvar, arg på C.
Alternativt: B svarade inte trots att A talade med h*n. B visste att C inte tyckte om A, och vågade inget säga.
Även om det är tre personer så kanske det bara är den ena som svarar.
Jag kan också göra så här ibland:
Två pers (A & B):
Visst är det fint väder idag? kvittrade A.
Jo, det är det väl, svarade B något tveksamt. Kanske kunde det vara lite soligare…
Varför då? Jag gillar när det är lite moln på himlen.
Men jag föredrar när himlen pryds enbart av solen.
Jag vet inte, du kanske förstod mig utan min förklaring, men jag hoppas ändå att jag lyckats förklara mig. 
jodå, jag tror jag begriper vad du menar 
får bli mer noga då om man har tre pers i en disskusion, men jag tror jag brukar kunna märka ut det…
#17Åh, jag lyckades förklara något utan att svamla! 
Jag har fått lära mig detta "elaka":
Man ska alltid anta att läsaren är en idiot. 
Det är ju ett sätt att inte lämna något åt slumpen när man skriver, men jag är inte så jätteduktig på att anta detta…
int ja me, har nyss blivit medlem i en facebook grupp som heter "Det är inte jag som förklarar dåligt, det är du som fattar trögt", den är bra 
men det är sant, det är svårt att veta vad det är för människor bakom orden på skärmen så man får ta sig tid att skriva begripligare, även om det inte är det lättaste då det låter så självklart i ens egna ögon
#19 Den där gruppen alltså… alla mina facebookvänner har gått med, lite därför har jag inte gjort det ännu. 
Men nog säger namnet allt.