Månväsen iFokus

Månväsen

Etikett: film-musik-bilder
Läst 2143 ggr
fiffiluren
0

Vilken färg på ögonen?

Jag har en varulv med i min serie med figurer, men jag ör lite osäker på vilken färg han ska få på ögonen, det har hittils lutat åt gula, men det finns ju andra coola färger också… Så nu lutar det åt blå, men jag vet inte…

Så jag ritade lite snabbt ihop det här, vilken tycker ni är snyggast? Gul, vit eller blå? Det gula ögat är inte det vackraste, men det duger tills vidare.

[Tovab]
0

beror litye grann på färgen du vill ha på varulven :) Dom blåa verkar bara se igenom en och farliga. Men dom gula verkar mer fokuserade och skrämmande dom också x) Men somsagt så spelar det en liten roll vilken färg varulven har på pälsen :)

fiffiluren
0

har kommer att vara kolsvart, men en del mörktmörkt bruna inslag. Sen är han på den "goda" sidan, det kanske kan hjälpa till lite.

Sen är jag inte så pigg på just gula för jag har redan en massa karaktärer med just gula ögon, så en annan färg hade suttit fint för att det inte ska bli så tjatigt.

Om jag hittar nå andra färger jag gillar så kan jag rita nå fler ögon, och se om nån av dom är bättre

Skogselva
0

#2 röda kanske? annars känns de gula mer "monstriga" ut, tycker jag. är varulven snäll eller elak? en snäll kan ju ha vita eller blå. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

fiffiluren
0

han ska vara snäll, så gula eller röda kan vrida det lite galet, men som det ser ut nu så lutar det åt att han får blå ögon

Skogselva
0

ja, precis, det beror ju helt på "godheten" Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Tovab]
0

Jag tycker dom blåa blir som en "isig" blick. Ingen snäll blickTungan ute

Skogselva
0

jag tycker den blå ser snällast ut, å andra sidan så har jag blå och alla säger att jag är busig på ett charmigt men smått förjävligt sätt. Oskyldig

Skogselva
0

Tycker han ser snäll ut. Glad

fiffiluren
0

har ser väldigt snäll ut på den bilden, men som sagt, jag är fortfarande in training på att rita vargar/varulvar så det kan ta ett tag innan jag får till musklerna i ansiktet som gör att han får lite olika uttryck.

Simsan
0

Du e skit duktig påatt rita! vad använde du för program ? photo shop ? :P // Kramar simona

fiffiluren
0
Simsan
0

Okej ^^

Sunrise
0

Jag tycker dom vita skulle vara finast. Då med lite gröna/rosa inslag. Väldigt subtilt, bara för att dom ska få lite mer rymd. ;D

fiffiluren
0

#14 det hade också vart j*vligt läckert. F*n får nästa beslutsångest nu vilken färg det ska bli…

Sunrise
0

Du kan kolla in einlee på dA, hon gör sjukt grymma ögon. Då mest med flera färger… *dreggel*

fiffiluren
0

hur söker man medlemar på den där sidan egentligen? tycker den är väldigt rörig…

Sunrise
0

Du kan skriva det före, så typ namnet.deviantart.com ;)

Werewolf
0

helt klart blåa om han ska vara på den goda sidan .. eller rent av gula för dem flästa vargar brukar ha glula ögon ^^

fiffiluren
0

#20 gula blir det inte just för att flera andra huvudkaraktärer har gula ögon, jag känner att det blir för tjatigt om han också ska ha det, sen är det ju lite coolt med en varulv som är lite utanför det normala Glad

Sunrise
0

Jupp, hennes ögon är makalösa n_n