The Wolfman
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kopierar det jag skrev på min blogg, jag har nu vart å sett den här filmen. Bilder och trailer finns på bloggen här
"Hade faktiskt inte så höga förväntningar på den här filmen och det med rätta. Den var inte så jävla bra som jag trodde/hoppades att den skulle vara.
Den utspelar sig på 1890talet i England, människor försvinner och hittas sargade, man misstänker att det är zigerarnas cirkusbjörn som ligger bakom men ganska snart skrotas dessa teorier när människor lemlästas inför ögonen på dom. Dock hinner ingen riktigt se vad det är som orsakar kaoset. Somliga har misstankar om ett monster som uppenbarar sig vid fullmåne och som bara kan dödas av silverkulor. Lawrens blir biten av odjuret när han försöker rädda en pojke undan den, det visar sig snart att såret har påverkat honom och myndigheterna jagar honom.
Jag fann filmen föga överaskande och flera grejer kunda jag säga redan innan att så skulle det ske, dvs förutsägbar. En annan grej som faktiskt överraskade mig var filmens längd, den var bara ynka hundra minuter lång. Så om jag skulle sätta ett betyg på den här filmen så skulle den nog få en 6-7 av 10. Onekligen var det bra skådespeleri, och scenerna var också bra gjorda. Det var dessutom många överraskningsscener där även den mest kolugna hoppar till, fast man är beredd på att det ska komma. Sevärd, men kanske inte de 80 spänn vi valde att betala för biljetterna.
Jag har en ganska spikad åsikt om hur varulvar ska se ut, han fyllde inte kriterierna. Tyvärr. Och vid vissa tillfällen såg han ut som Oz från Buffy the Vampire Slayer gjorde i de senare säsongerna."
Så jag var inte jätteimonerad av den här filmen faktiskt, men naturligtvis är det en smaksak 
Inte en film du rekommenderar med andra ord?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
inte att se på bio nej :)
Jag får se den på dvd då, så jag kan spola förbi de tråkiga scenerna. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
nu när du säger det så så inser jag att den inte hade några direkt tråkiga scener, inga scener var för långa eller malande, utan det hände rätt mycket rätt fort. Så det faktum att den bara är hundra minuter kommer fram ordentligt för filmen känns väldigt kort.
Men direkt tråkig är den inte, bara rätt förutsägbar, svårt att beskriva men ja… Sen har den ju en massa plus i överraskning, man vet att det ska hända men man är likförbenat inte beredd på det 
okej