Vampyrlittertur!
För oss som hellre vill läsa än kolla på film =)
*En vampyrs bekännelse - Anne Rice (hon har även skrivit fler vampyr böcker som Queen of the damned)
*Twilight - Stephenie Meyer
*True Blood - Sookie Stackhouse, varje del har olika namn - Charlaine Harris
*Dracula - Bram Stoker
*Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvists
Måste lägga till LJ Smiths serie The Vampire Diaries, en ungdomsbokserie, har första boken på spanska, svårighetsnivån är lagom hög.
Nora Roberts serie The Circle Triology vill jag också ha med på listan.
Sen finns också tecknade serier, t.ex. Buffy Vampireslayer och Angel efter fallet.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#0 Anne rice har en hel radda med vampyrböcker. Inte mindre än 10 i den riktiga "Lestat"-serien. Och 2 mer utomstående. "New Tales of the Vampires".
Rekomenderar dem alla 12 riktigt starkt. Är helt fast och kommer nog snart läsa om hela raddan. :) Dessutom börjar hon introducera en ny serie i Lestatserien. "the mayfair witches".
Heh, inte alls ett Anne Rice-fan. Eller rätt mycket. ;) Ska försöka läsa resterande av hennes böcker. Typ dessa.
Ska snart också börja läsa Sookie Stackhoise-serien. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#2 Har bara sett filmen en vampyrs bekännelser, den är bra, så om jag hittar Anne Rice någon gång så ska jag definitivt köpa henne.
Okej det där lät lite, jag vet inte vad, men alla förstår väl att det var böckerna jag menade och inte personen?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Det tror jag med, undrar varför… hm
#6 De är serieböcker, man kan köpa dem på SF-bokhandeln. Vet inte om de är på svenska eller engelska, jag har bara sett dem i deras katalog.
Serien Angel, after the fall, fortsätter efter det sista avsnitten man fått se på teve, när de har ihjäl alla delägare på Wolfram & Hart. Ska se ifall de har serierna i sin monter på bokmässan, jag vill veta vad som händer.
Richelle Mead har ju skrivit en serie som heter Vampire Academy.. Har inte läst den dock så har ingen åsikt..
MEN ifall ni någonsin kommer över en bok som heter Bite med vampyrnoveller.. UNDVIK… Så totalt översnuskig.. Jag klarade inte ens av att läsa klart den. Köpte den för Charlaine Harris som skrivit böckerna bakom True Blood har en novell i den.. O den var bra.. Men resterande… uäh..
Parasit av Scott Westerfeld är super bra!

vampires kissen 

Marked - House of Night Novel av P.C. & Kristen Cast och efterföljande böcker. Lättlästa och inte så tunga, lätt att använda sig utav om man ska läsa en bok på engelska eller så i skolan (om vi har så unga här) eller bara öva upp sin engelska

hallåååååå! vampire kisses ska det juh va!

#13 Vem har skrivit Vampire kisses?

#15 tack 
#14 ja har köpt manga verisionen…o blev lite inspirerad…så nu ska ja prova rita mangavampar 
Som #12 rekomenderar jag House of Night serien, själv är jag inne på bok 6. Jätte bra boksere!
Handlar delvis om vampyrer men oxå om häxor.

En annan vampyrserier för den som är intresserad :)