Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettbokhörnan
Läst 2870 ggr
Skogselva
0

Morrighan's Cross - The Circle Trilogy

Vill rekommendera den här bokserien av Nora Roberts, även om den är ganska vampyrfientlig.

Vampyrdrottningen Lilith strävar efter att ta över jorden. Den keltiska stridsgudinnan Morrighan väljer ut sex personer att hindra henne, däribland Hoyt som är magiker och hans tvillingbror Cian som är vampyr.

Den här böckerna har det mesta inom fantasy, vampyrer, häxor, skepnadsbytare och alternativa världar (även om böckerna till störst del utspelar sig i samtidens Irland.) Att romantiken spirar i luften går väl inte att missa när Hoyt förälskar sig i häxan Glenna (som är en av de utvalda, hon med). Starka kvinnor, som jag tycker är ett viktigt kriterium, saknas verkligen inte i denna underbara vampyrserie. Det är synd att vampyrerna är bovarna i dramat, men på intet sätt gör det böckerna tråkiga.

(Den finns än så länge inte på svenska, så vill man läsa den får man hålla sig till engelska.)

Enjoy!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0

Ja, denna flyttade jag bara från en annan grupp, men jag har läst första boken och ska definitivt läsa hela serien någon gång (bara mamma släpper dem ifrån sig. Flört)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

fiffiluren
0

min morsa har läst mycket nora roberts, men hon har alrdig nämnt att det fanns delar som innehöll vampyrer Obestämd. hon har ett gäng hemma, ska kolla igenom dom och se om den här finns med, men det blir efter att jag har läst färdigt TrueBlood Glad har ju några böcker kvar på den serien.

Skogselva
0

Som sagt, bokserien heter "The Circle Trilogy". Nora Roberts är en ganska mångsidig författare, jag har bara läst 2-3 böcker av henne, Morrighan's Cross är en av dem.

Dock så har mamma även läst en bokserie av henne som handlar om demoner och hur någon har som öde att stoppa dessa. Minns tyvärr inte vad den serien heter. Rynkar på näsan

fiffiluren
0

Går ju snabbt att kolla vilka böcker hon har skrivit (wiki) Glad sen kollar man upp böckerna eftersom och kollar vad de handlar om, har man tur kommer det nån som vet vad de heter Flört

Skogselva
0

Jag tror det är "The Sign of Seven"-triologin, men kan inte gärna fråga mamma. Hon har nästan alla Nora Roberts böcker, en av dem dubletter - hon håller inte koll på vad de heter. Obestämd

Bortsett från The Circle Triology som är några av hennes favoriter.