Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettf-nordisk-folktro
Läst 1872 ggr
[Jeremina]
0

Småfolk

Min farmor, syster och mamma var ute en kväll för mycket längesedan och klockan var tio ungefär.

De såg på håll några små som kom emot dem på vägen. Mamman säger: att de låter barn vara uppe och ute den här tiden.

När de små närmade sig såg de att det var visserligen små varelser men de såg så gamla ut i ansiktet.

När de passerat och alla tre vände sig om var småfolket borta, de hade bara som upplösts!

Skogselva
0

Wow, vilken spännande historia. Glad

Tror att jag på en skogspromenad i lördags lyckades få något väsen på högerfoten, då det där Skrikandes skosnöret hela tiden gick upp. En gång är ingen gång, men när det hände hela tiden och oavsett hur hårt jag knyter, då blir jag lite misstänksam. Till slut hade det hänt så många gånger att jag inte orkade knyta om det igen.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Hej Jeremina…så du hittade in in hit..roligt…välkommen!!Flört

Vilken upplevelse dom hade, måste varit fantastiskt.

Skogis - ja, det låter ju konstigt när det händer så flera ggr och bara högerfoten. Prova att stanna upp nästa gång och fråga om dom kan vara så snälla och knyta igen.Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Jeremina]
0

#2 Hej och tack min lilla Ghostvän! Flört

bluemary
0

Jag är alltid noga med att varna när jag öppnat fönstret för att
slänga ut vatten (jag bor förstås på landetSkrattande) . Jag ropar "nu
får ni akta er, nu kommer vattnet". Känner att jag bara måste.
Undrar vad andra skulle tänka om de fick se, och höra mig !Glad

1da-sofia
0

Bluemary, så brukar jag oxå göra så du e inte ensam :b

Ja jag undrar, en gång så va jag ut med hundmaten och skulle gå in igen så tittar mot mammas växthus o ser en mörk gestalt, (det är mörkt ute ändå, nästan bäcksvart) med liksom en toppig hatt, trodde jag skulle få hjärtstopp, sen då jag tittar bort o tillbaka osså är det ingen där….kanske nått? Men ja mena, har bott i de där huset i ca 19 år sen jag va liten men inte förrän då såg jag nått….o det var vintern efter jul…tror inte de va "tomten" iaf :b men nått va de, har inte sagt det till nån…