Månväsen iFokus

Månväsen

Etikett: bokhörnan
Läst 1153 ggr
Skogselva
0

Forbidden Nights with a Vampire av Kerrolyn Sparks

Är det här en bra bok? Det beror på vem man är.

Den tillhör den romantiska genren och handlar om vampyren Vanda som driver en strippklubb med manliga (vampyr)dansare. Hon behöver hjälp med att hantera sin ilska, detta har vampyrrådet beslutat.

Snygga mannen Phil erbjuder sig att hjälpa henne med detta… alla vet väl vad som kommer att hända. Han har dock en hemlighet, han är inte en människa, han är en varulv(!).

"Skurken" är vampyren Max som tidigare jobbat som strippa på Vandas vampyrnattklubb. Han är sur på henne på grund av diverse händelser, och försöker döda henne. Vem agerar vit riddare om inte Phil? Och vem blir genast en fager mö i fara om inte Vanda?

En positiv sak har jag dock att säga om boken. Kerrolyn har bildat ett alternativt samhälle för vampyrerna, som förvisso lever i vår värld, bland människor… även om vampyrerna är stendöda på dagen.

Bland annat finns Vanda's nattklubb, men det finns också tidningar, tevekanaler, radiokanaler o.s.v. enbart för vampyrer. Det här tycker jag om, men romantiska böcker… Nej, det är inte min grej. Gillar man romantik så är boken bra, både för vampyr- och varulvsälskare.

Det är ganska klassisk pojke möter flicka, de kommer inte överens, pojke och flicka blir kära och får varandra på slutet. (Tror jag, jag smällde igen den efter 100 sidor, då stod den här cynikern inte ut längre.)

Alltså: gillar man romantiska, något uppenbara böcker, så rekommenderar jag den, men om man är som jag inte roas av romantik - gå inte i närheten. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

hannakb
0

Verkade jättebra tills den sliskiga romantiken kom in….Tungan ute

Skogselva
0

#1 Känner samma sak. Och de första sidorna var gapskratt-material, men detta försvann tyvärr ju mer inriktad på romantiken Sparks blev.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad