Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettfilm-musik-bilder
Läst 1585 ggr
fiffiluren
0

Blood and Chocolate

En film som är suuuperbra, till er som inte har sett den kan jag verkligen rekomendera den.

Det är ett tag sen jag har sett den nu men iaf.

Vivian jobbar i ett chokladkonditori (eller vad det nu heter) men det är inte bara det hon gör. Hon och hennes släktingar är så kallade luop garou, dom är shape shifters som kan förvanlda sig till vargar när de vill, där är känsliga mot silver och extra starka vil fullmåne. Deras ras sägs vara utdöd sedan länge men några finns kvar. Aiden är en konstnär som lägger märke till Vivian men iom att han inte kan hålla sig borta hamnar han också i problem med familjen.

Jag älskar den här filmen :) Vill också vara en sån…

Trailer här

linhof
0

Har oxå sett den…. och den får en 2 av 5 från mej… den duger men är inte så särskilt bra

linhof
0

den kunde vart sååååå mycke bättreom de inte haft så bråttom… den känns kapad oåterigen kapad…som om budgeten sprack..

äsch! ja kan inte förklara… den va okej men inget jag vill se fler ggr

fiffiluren
0

det kan du ha rätt i… har inte tänkt på det, kanske jag stör mig på det nästa gång jag ser den då Tungan uteFlört

linhof
0

#4 hehe…. kanske..kanske inte Tungan ute

Migoff
0

Trailern verkar super bra!

fiffiluren
0

Jo jag gillar den här filmen, de har gjort den bra Glad Sen att de använder riktiga vargar i stället för huskys/schäfrar/blandraser gör den ju bara ännu bättre Skrattande

Migoff
0

Gör de? Najs :D

LaSadie
0

Tycker det är lite fel att de skall vara känsliga mot silver och extra starka vid fullmåne… Det är ju mer varulvar som är det…

fiffiluren
0

dom är ju som en sorts varulvar, bara det att de kan förvandla sig när de vill. Sen har väl alla magsiska grejer lite extra power vid fullfåne?Flört

LaSadie
0

Nja inte riktigt anser jag. Tycker det är två helt skilda väsen som har vissa fysiologiska likheter, dock så rör sig varulvar på två ben och shapeshifters rör sig som det djur de valt. Shapeshifters finns i olika mytologier som i grekiska, Zeus gjorde sig som tex tjur, och då finns det inte något känslighet till silver eller extra krafter vid fullmåne. Se artiklarna om Shapeshifter/Hamnbytare och Varulvar som finns vid respektive grupp Glad

fiffiluren
0

jo, jag har sett dom. Det där med silvret är väl det som jag tycker är lite väl mycket, men fullmåneidén gillar jag

Skogselva
0

å andra sidan så kan den gamla tidens vampyr förvandla sig till: fladdermus, varg och råtta + att samma vampyr är rädd för silver, så jag tycker nog inte att isen är fullt så hal

(har ju aldrig sett filmen, men ändå…)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0

har funderat lite på den titeln, blood and chocolate… vampyrens favvochoklad: Marabou Bloody Chocolate Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

hannakb
0

Den verkade ganska bra. Gillade att det var en film Shapeshifters och att det var en tjej. Annars är det oftast killen som är såååå speciell och pga av det där han är speciell för så måste han rädda tjejen han älskar.

Tjejerna får för lite space i vissa filmer tycker jag. ;D

Skogselva
0

#15 Håller med. Större utrymme för tjejer i film och böcker!

hannakb
0

#16 Girlpower!!! Skrattande

Skogselva
0

#17 … is the only true power Flört

hannakb
0

#18 Yeah! That's right!Cool

Skogselva
0

Cool