OT Lodjur
Idag började lodjurs jakten. Ännu en gång så kommer ett vackert djur bli mer eller mindre slaktade. Dessutom så finns det en belöning på 5000 kronor på ett ställe för den som fäller lodjur. Kan man inte låta de vilda djuren vara ifred och inse att det är vi som är inkräktar på deras område inte dom
?
Bu för jakten! 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Ja, jag kan bara instämma. Lämna dessa vackra djur ifred NU!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ååh, huvva! Det är som du säger vi som inkräktar… Så egentligen borde det vara 'människo-jakt', då vi är för många nu.
Tror jag såg ett lodjur i min kära lilla skog förra veckan någon gång. Det var ett kattdjur, för stort för en huskatt, men med en huskatts röda färg.
Den hade kattsvans också, men sagt den var alldeles för stor för att vara en katt. Lodjur har kanske inte svans?
Och nej, det var inte en räv, det var den för stor för och svansen var helt fel.
Några rävar har jag inte sett sedan förra sommaren då en korsade min väg genom att kuta förbi.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Skogis - grattis!
, det var säkert ett lodjur du såg
Värmland"
Ja, vad annars det skulle vara vet jag inte, det faktum att det mystiska djuret klättrade på ett (nedfallet) träd bidrar ju till min teori.
Ja precis!! Det är ovanligt att se ett lodjur här nere numera. Så du ska vara glad för att du såg en Lo och visst är dom fina!!
Värmland"
Japp, men jag blev misstänksam, jag vet allt hur katter är, och undrade nästan om den lagt sig i bakhåll för mig.

8# Å skulle också vilja ser ett lodjur på rikigt! :D
Medarbetare för Days of our lives