Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettot-off-topic
Läst 1209 ggr
Skogselva
0

En så'n underbar dag

I alla fall där jag bor, jag vet ju inte hur vädret ser ut hos er andra.

Det är en riktig sommardag, solsken, +20 grader, fågelsång och förstås en liten pissekatt som försöker döda fåglarna… Foten i munnen okej, så det är ingen bra dag för "småvilt". Men katten var jättemysig mot mig.

Jag önskar mig flera så'na här dagar, efter den fruktansvärda vintern vi hade i år så behövs dem verkligen.

Självklart blev jag inte brun den timmen jag låg ute på gräsmattan, men jag har fått ett område på näsan där fräknarna buntat ihop sig så det ser ut som en smutsfläck - det ni!

I övrigt väldigt prickig i ansiktet, och prickigare lär man väl bli om vädret fortsätter så här. Jag som alltid velat se ut som en albino-salami… Äh va fan, det är det värt bara det blir sommar igen! Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Albino-salami…hahahahaSkrattande Ja, nu är det fint. Vi har haft upp till 26 grader här i Göteborg!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Vi med, med inslag av muller sent på eftermiddagen. Nu har det inte varit så mycket mer åska, men ett riktigt fint sommarregn faller. Regn + sol <3

I Borås var det visst ett riktigt åskoväder, dock.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Just nu så hörs åskan på långt avstånd från öster, så det hörs ända hitSkrattande

Värmland"

Skogselva
0

Lyckost - här hörs ingen åska.

Ghosthunter
0

Aha….trodde åskan var ungefär ovanför BoråsSkrattande Ja åska är härligt att se på!!

Värmland"

Skogselva
0

Tror den är längre bort.