Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettot-off-topic
Läst 949 ggr
Skogselva
0

Blä för åska :P (Klagomur)

I vanliga fall gillar jag åska, jag tycker det är mysigt, men jag har aldrig förr blivit drabbad av dess nedslag.

Åskan slog ned i tågknuten Herrljunga… en av de stationer jag är beroende av för att ta mig hem från skolan.

Hela stationen var nedslagen och bara nyligen öppnats upp igen för trafik mot göteborg-stockholm-skövde. Mot Borås och Uddevalla, fortfarande ingen trafik. Obestämd

Blä för åska säger jag bara då jag blev sittande på en station ifrån Herrljunga i en timme innan pappa så heroiskt kom och hämtade mig.

Självklart mycket värre för dem som skulle vidare mot Stockholm (de måste åka från Borås för att byta i Herrljunga) så därför ska jag inte klaga mer. Jag kom lindrigt undan, trots allt. Och det är jag glad för. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0

p.s. tåget jag lämnade står fortfarande kvar d.s.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Ja, så kan det gå…men du har ju en snäll pappa som kom och hämtade digFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Absolut, utan honom hade jag fått sitta på det där tåget i två timmar tills ersättningsbussen kom. Eller promenerat en hel mil… det hade nog tagit två timmar det med… Obestämd

Ghosthunter
0

Cool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"