Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettallmänt
Läst 3660 ggr
Ghosthunter
0

Visste ni att....

…den ursprungliga idén eller anledningen till att det rings i klockor i kyrktornen är för att hålla Demoner borta från Guds hus. Demoner hatar och tål nämligen inte klockornas klang.

Demonologer som jobbar med att rensa hus och hem från Demoner använder sig av små klockor eller bjällror under utrensningsceremonin…

/GH

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

yes

Visste ni att gorgoylerna (stavning) på kyrkor har samma syfte? Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Nä, vad är gorgoyler?

Värmland"

Oisis
0

# 0 Det här var något nytt för mig.

# 2 Undrar jag med.?

Skogselva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De där statyerna som ser ut som olika monster.

Det här är en gorgoyle från Notre Dame

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Ja, nu trillade poletten nerSkrattande Förr så levde dom efter devisen att "ont ska med ont fördrivas" Dessa figurer kom väl till under gotiken?

Värmland"

Skogselva
0

Japp, det gjorde dem.

Oisis
0

# 4 Ahh! Tack för att du klargjorde det för oss.  Glad