Det Okända/ Paranormal State
Vill bara påminna för de som är intresserade och har tankarna åt andra håll att det är dags igen för
Det Okända (20.00 TV4+) Paranormal State (21.00 TV4+) i kväll!!
Brukar ni titta på det?
/GH
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Oh yes. Selfclear 

Nej, det krockar med Ullared och CSI, pappa vill se Ullared och mamma CSI så teven är lite väl upptagen.
Sen är inte jag så noga med det okända, av alla spökprogram som finns så tycker jag att det är ett av de tråkigare.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Skogis - ja, det finns ju mycket bättre spökprogram än Det Okända….det börjar bli lite enformigt…det vore dags att vända på skivan snart, göra om lite och sätta in lite nytt.
Men jag ser det som bättre än inget och tittar iallafall på det. Igår hade dom ju Terry Ewans som medium och han är grymt bra…hade allt rätt!!
Oisis - 
Värmland"
Japp…ibland brukar jag se det….igår kväll såg jag para state,och det var ju intressant,missar man kan man se avsnitt av para state på webben,bra det.Man önskar att man kunde se allt men man glömmer när man har fullt upp.
Instämmer med Skogis att Det Okända är inte alltid så bra heller.
Men visst håller jag med dig GH också att Terry Ewans en av de bästa medium som finns. Han är ju helt klockren oftast. Han är så cool också och lugn.
Oisis - ja, jag tycker Terry är den bästa i Det Okända….han har nästan aldrig fel!!
Värmland"
Vad mig anbelangar så hade gärna fått göra som i det där brittiska programmet, alltså att de åker runt till en massa slott och gamla byggnader med "hemska" händelser bakom sig. Det tycker jag är intressant. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Skogis - då hade jag mått som en prins om jag fick vara med där!!
Värmland"
Förstår det, det är mer spännande än när de går runt i villor. 
ja, miljön hjälper ju till en del också
Värmland"
Nån som ska på seans på Terry Ewans i november göteborg?Tänkte dra dit och kolla läget,jo han har nåt han är rakt på sak..kanske hans sätt att förmedla när han känner av.
# 7 Jaaa, det skulle väl va nåt det!
De programmen var/är jättebra.
# 11 Lite för långt bort för mig.
LadyWinter - huh?…det visste jag inte om att han ska komma hit. Jag funderar faktiskt att gå på det. Jag har aldrig varit på en riktig seans innan…bara en liten "amatörseans"
När och var ska Terry ha sin seans?
Värmland"
GH
Det är ju slutsålt..jag kollade för 2 veckor sedan och det fanns det många platser kvar*suck*..det ska vara i mölndal 22 november annars http://www.creativexperiences.com/shop/storseanser-demonstrations/molndal-22-november-2010/ nu kan inte jag heller gå.
Kan tänka mig att Terry såljer för fulla hus. Alltid slutsålt. 
Har för mig att det är även minst ett halvårs väntetid på köerna till hans kurser också….
Oisis
Kan tro det,ska försöka vara snabb nästa gång….
Jag gillar inte det okända. Finns så mycket humbug BAKOM scenerna som jag tycker e oproffsigt. Vissa krav på dem de är hos som ajg inte tycker de har alltid rätt å ställa. familjen får inte se filmen förens den kommer på tv. Därefter får den en dvd. Lite konstigt tycker jag.
Rent allmänt gillar jag inte sättet de jobbar på. Jag tycker sådant är intressant men jag sväljer inte allt med hull å hår. LITE mer forskande kunde de vara än som gamla tanter som tar vad som än kan likna lite spökaktigheter. Jag finner deras efterforskning ibland lite vag. Samtidigt att det bara är ett medium som går och spacear runt. Det är mer intressant när man får ordentliga svar som från någon som forskat ifrån huset om det stämmer. NJäe.. De e lite för fluff fluff för mig.
Då finner jag paranormal state mer intressant. Därförsöker man i alla fall hitta lite bevis men även där är det ibland lite fluff fluff. Lite för mycket demoner och onda andar tycker jag. Men det finns avsnitt som är redigt läbbiga. Kommer ihåg ett där det var ett hus där flera hundar blivit påkörda och att ingen kunde bo där mer pga förbannelser och svart magi. Har ju redan sett nästan alla avsnitten.
Ne.. Mina favoriter är TAPS/ ghost hunters =3
Klart..*s* T.A.P.S är ju favvis för mig med…….allting live som det ska vara…för mig.
TAPS Ghosthunters är också mina favoriter. Dom jobbar på ett mycket seriöst och proffesionellt sätt!!
Värmland"
#18, 19 jo men de e liksom så jag föredrar det. Man ska inte alltid utgå ifrån att allt är hokus pokus. utan faktiskt vara lite intresserad iaf å få reda på om man kan försöka hitta ynka lite bevis. Sedan är ju vetenskap med baserad på iaktagelser. Tycker taps är bra. Även om man IBLAND vill peta in ett medium för att liksom se vad som händer :P
Jinaum - är det några jag verkligen tror på så är det TAPS!!
Värmland"
Paranormal State känns väldigt fake för mig. Vilket det okända faktiskt inte gör.