Månväsen iFokus

Månväsen

Etikett: litteratur-mm
Läst 1022 ggr
Skogselva
0

En intressant artikel

Här har jag hittat en artikel som jag tyckte var intressant. Om Dracula i film och böcker.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Ja den var intressant att läsa. Det finns tydligen många gamla filmer som skulle vara skoj att se..särskillt den danska filmenFlört

För mig är dock Christopher Lee och Bela Lugosi de stora namnen när det gäller Dracula på film….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Jag har faktiskt inte sett några Draculafilmer alls, bara den där "I vampyrens skugga", men det var ju en film om inspelningen av Noseferatu, så den räknas inte riktigt.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

FörvånadFörvånad….då är det dags att du ser på nån då!! Det är de rätta vampyrfilmerna….jag tycker inte om de nya. Antagligen är det väl att jag tänker mycket på Bram Stokers bok och att vampyrer ska ha slängkappa och bo i dammiga gamla slott.

Värmland"

Skogselva
0

Så hade jag velat bo, och jag hade velat ha en slängkappa också. Får bli vampyr, tror jag.

Nej, jag har inte mycket till övers vad det gäller moderna vampyrer. Jag tycker förvisso om att de är människoliknande, ickezombievarelser, vilket de ursprungligen inte var, men som Stephannie Meyer, hon har ju tagit bort allt det där som gjorde en vampyr till vampyr.

Nu är de ju bara människor som svettas extremt mycket (glittrandet) i solen och som har en kufisk hobby att dricka blod. Obestämd

Ghosthunter
0

Ja och för mycket droger och anspelanden på hur sexiga skådisarna ärTungan ute

Värmland"

Skogselva
0

Antagligen, brukar hålla mig borta från den sortens "skvaller".

Vet inte vad som ryktas om alltså, vet bara vad jag tycker utifrån det jag sett/fått berättat för mig.

Ghosthunter
0

Jepp, jag också!!

Värmland"