Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettlegender-spökhistorier
Läst 2368 ggr
Skogselva
0

Intressant klipp

Hittade det här på aftonbladet idag. Vad tror ni?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Nötis]
0

tror inte heller att det är en fluga faktiskt, hade det varit det så borde den inte ha ändrat form tycker jag :P men vem vet :) pr-trick eller inte?

Skogselva
0

Det är ju ett alternativ förstås. Men jag håller med dig, tror inte att det är en fluga, även om jag stundtals kan se formen av just en fluga.

Jag tycker figuren är något genomskinlig, och borde den inte ha varit svart om det var en fluga?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Nötis]
0

jo det tänkte jag också på, och sättet som den försvinner ut ur bild på för också tankarna till en fluga. Men jag vet inte, känns inte som att det är en fluga bara för att den faktiskt ändrar form och storlek och som du säger, är något transparent. Som en tjockare dimma ungefär. Känns inte som att en fluga borde ha sett ut sådär, även fast det är filmat med night vison :P

Skogselva
0

Exakt, eftersom de mörka möblerna är svarta så borde ju flugan också varit det, eller? (Teknik är inte min starka sida.)

[AnnikaOhlsson]
0

Skulle vara intressant att se stillbilderna han pratarom där man kan se ansikten…

Men jag tror nog att det kan ligga sanning bakom detta!

Skogselva
0

Det hade varit intressant, men jag har för mig att jag anade ett ansikte även i den rörliga bilden. Om man kollar riktigt noga, förstås. Flört

Ghosthunter
0

Roligt att se dig här HyacintaFlört

Jag har för slött bredband för klippObestämd

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[AnnikaOhlsson]
0

GH

Jag har allt hängt här innen ett tag. Men inte skrivit nåt…tror jag! .-)

Jag finns lite överallt…. ;-)

Ghosthunter
0

Oki…trevlig sajt…synd att det är lite dött baraTungan uteSkrattande

(Nu kommer säkert Skogis att slänga upp mig i Lisebergstornet igen..ha ha!!)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

#9 Det brukar vara det efter fullmåne av någon anledning, men ja, just nu är det lite väl dött härinne.

Moonwing
0

Jättebra klipp..ser utsom ett modernt spöke..Tungan ute..ser ut som den sitter med en bärbar dator..i början av klippet, om man tittar noga flera ggr..ser nästan för realistiskt ut..men folk var jue där..så uppenbarligen fanns ju ingen på plats..skumt..FlörtSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Skogselva
0

#11 Det med datorn hade jag inte tänkt på, men när du säger det… Glad

Moonwing
0

FlörtTungan uteSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen