Spökhistoria baserad på verklig händelse
Älskar skräckfilmer, men de riktiga, inte den där löjliga sorten med en galning som springer runt och dödar folk. Det ska vara spöken, demoner - elaka andar helt enkelt.
Så det här är en verklig upplevelse, blandat med lite skönlitterära inslag för att det ska bli så spökigt som möjligt.
Min bror och hans kompis campade en gång i vår trädgård. Det var mörkt och vinden ven. De hade precis krupit in i tältet och skulle till att sova. Men det var svårt, de kunde höra hur något smög i gräset och kom närmre och närmre. De började prata med varandra för att sålla ut ljudet och lugna sina nerver, men ljudet blev allt mer tydligt. De tystnade och låtsades som om de inte var där, men det hjälpte inte, det mystiska odjuret kände deras doft. Till slut anföll det… men det kom aldrig in i tältet, det var dock där utanför och tjöt. Till sist vågade de titta ut och såg det skräckinjagande monstret:
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Glömde jag att nämna att vi har en katt som är väldigt nyfiken av sig och som gillar att klättra på saker och ting?
Till mitt försvar så tyckte våra, nu framlidna, marsvin att hon var ett monster.
P.S. Katten fick inte tag i dem, de dog av ålder D.S.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Om man ska vara allvarlig ett tag då, det här var en rolig (spök)historia, men fyll gärna på med spökhistorier av alla genres, om det är någon som har något.

jag flyttade in till en lägenhet i göteborg nära gamlestan det kändes bra och allt inget obehag eller så när jag fick nycklarna av ägaren och fick känna på hans hand när han gav mig dom då frågade jag honom helt plötsligt utan och tänka det bara kom spökar det i lägenheten ?? han tittade på mig och pratade om nåt annat snabbt och gick , numera sover jag aldrig i sovrummet bara i vardagsrummet varje gång jag blundar ser jag en man ibland tre män och en kvinna …en gång så hade jag datan på och det bara sattes igång musik från youtube den ena låten efter den andra på varandra samtidigt och fick inte stopp på det förrän jag sa lägg av det var inte obehagligt jag som brukar va rädd för sånt utan bara brydde mig inte men jag är förvånad vad dom vill och varför
Som jag sade i andra tråden, om du själv inte känner rädsla för dem så tror jag inte att de är elakartade. Men igen, jag ingen expert, och jag är inte heller direkt medial. Har nog aldrig haft några spökupplevelser, inte som jag varit medveten om i alla fall.
Du nämnde lövet som ser ut som det på kanadas flagga, i andra tråden, kanske är det en skyddsande som vill dig något - att lövet är ett slags budskap?
Enligt keltisk mytologi så motsvarar träden olika saker. Eken till exempel står för visdom, och är det heligaste trädet i keltisk mytologi. Jag tror det är ett lönnlöv på kanadas flagga och lönn står bland annat för långt liv, fruktsamhet, återfunnet självförtroende m.m.
loulou - aha…du, jag bor i Gamlestan…här finns det gott om hemsökta hus och platser. Det har t.o.m spökat här i min lägenhet
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"