Patetiskt egentligen
I går så besökte jag min kusins grav för första gången på kanske tre år. Mamma och pappa har som tradition att åka varje år, men det är en bit att åka, så jag brukar inte följa med. Han var dödsfödd, min kusin.
I alla fall, så hade någon av de anhöriga lagt en prydnadssak på graven, som någon nu tagit. Det känns så… varför stjäl man ifrån en grav överhuvudtaget?
Det känns patetiskt på något vis att stjäla ifrån de döda, att ta något som en anhörig placerat ut i vördnad för den döde.
Var bara tvungen att skriva av mig. Jag är egentligen inte så upprörd, men jag undrar ju vad vitsen med det var.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jadu, det kanman fråga sig…
När min far dog så köpte vi en marmorvas att ha på graven. Under den skrev jag pappas namn.
Efter ett par år när vi kom dit och skulle sätta blommor så var vasen borta. jag ringde mamma och undrade om hon tagit hem den av någon anledning? Det hade hon inte… Vi fick sätta blommorna i en sån där vas som finns att låna på kyrkogårdarna.
Efter ytterligare ett tag så gick vi runt och kikade lite på kyrkogården. Jag fick då se en likadan vas på en annan grav. Jag vet inte varför, men jag fick för mig att lyfta på den och kolla (Det är en sån där helt vanlig gravvas som det går 13 på dussinet av) naturligtvis stod min fars namn under den.
Jag ringde återigen mamma och frågade vems grav det var? Tänkte kanske det var nån hon kände som lånat den eller så… men hon hade ingen aning om vilken grav jag pratade om!
Jag tog tillbaka vasen och åkte hem. Letade upp en vit stor sten som jag skrev på med spritpenna "Varför tar ni vår vas?". Nästa gång vi kom till graven så låg samma sten där med ordet "förlåt" tillagt….
Jag blir så sur på sånt!!!!
Förståligt, men du hade ju tur att du hittade vasen i alla fall. Bra gjort, tycker jag. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag kan bara instämma. Man gör inte så….dom borde skämmas
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"