Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettot-off-topic
Läst 1022 ggr
Skogselva
0

Engelska ordböcker

Det här är så OT som det kan bli, men jag tänke ändå tipsa om dessa online ordböckerna i engelska. För nuförtiden är det ju så att man ofta väljer att söka på internet istället för i en hederlig ordbok, och vet man inte bättre så hamnar man lätt på bristfälliga sidor som till exempel Google Translate.

Dessa sidor är gratis att använda, och vill man hellre ha dem i den hederliga kodexformen (tegelstensboken) så finns de ju naturligtvis att köpa i de flesta bokhandlar. Flört

Den första är den engelsk-svensk svensk-engelsk ordboken www.ord.se som är Norstedts ordbok online.

Sedan är det den engelsk-engelsk ordboken "Longman Dictionary of Contemporary English" den kan också vara bra att ha www.ldoceonline.com

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad