Vargjakt - nej tack!
Jag är emot den liscensierade vargjakten. Det finns inga skäl att skjuta av stammen, när det finns så få vargar till att börja med. Vargarna är också utrotningshotade djur, och det blir ju knappast bättre med jakten.
Skriv på listan här - jag har gjort det.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Naturen sköter ju sig självt utan våra dumma idéer och vargen liksom alla andra djur i naturen är viktiga för att naturen ska flyta på bra och "hållas i balans". Vargen är dessutom redan illa ute…så jag kan bara hålla med…GE SJUTTON I VÅRA VARGAR..NUUUU!!!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Självklart skriver jag på detta.Och jag skall sprida det vidare.
Nu har jag också skrivit under!!!
Värmland"
#1 Exakt!
#2 Gör det! 
#3 Vad bra, fin bild. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Skrivit under :)

Nu pågår jakten.Det är för sorgligt.Och nu har de "Stolta" jägarna skjutit en varg med GPS som skulle följas i forsknings syfte.
Jag har sett hur vargarnas GPS utrustning ser ut.Man kan inte missa att se den.
#6 Sorgligt är ordet. Det är som om de jagar bara för nöjes skull, utan att bry sig om konsekvenserna.
Bra Simsan
Värmland"

Ni kan även skriva och protestera på Naturskyddsföreningen här:

Helt sjukt att vissa jägare är stolta att delta och döda vargar :( Men till typ samma ämne , har nån sätt filmen/dokumänteren The Cove om den onödiga delfinslakten i japan .. sjukt att göra sånt mot djur : (

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har sett the cove.Den är fruktansvärt hemsk.Men det är bra att sanningen kommer fram.Den filmen borde visas i skolor tycker jag.
Så finns det en annan film som är jätte bra.Den heter Earthlings och ligger faktiskt på nätet.
Det är en lång fil.Men ta er gärna tid att titta på den.
Men varning för riktigt starka scener.
Lägger med en länk till Earthlings här:

Oh, gu :'O , såg 30 minuter av den nu, Fan …. Grät så mycket, har vetat att slakthus va hemska och att djuren lastades på varan men det där va ju bara sjukt, de åt ju fan på varandra för att de var så stressade herregu !!! :'(

Ja, den är fruktansvärd men tyvärr sann.
Det konstiga argument egentligen. "De kan inte känna smärta för att de är mindre intelligenta" för smärta är väl en överlevnadsmekanism? Och vet vi att mänskligheten verkligen är intelligentare? De kanske saknar möjligheten att göra det människan åstadkommit (internet, sjukvård osv), men de kanske inte saknar intelligensen som krävs…
Ja det var det dummaste jag har hört…..inte känna smärta för att de är mindre intelligenta. Smärta beror väl inte på intelligens?! Snacka om att ha låg intelligens att uttala sig så..suck!!
Värmland"