Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettlegender-spökhistorier
Läst 2712 ggr
Skogselva
0

Sjömonster

Nu är jag inte säker på var de sett detta monster, men här är några klipp på sjömonster. (Ja, från aftonbladet Tungan ute)

Klipp 1

Klipp 2

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

fiffiluren
0

Min första tanke - en stor orm. Typ en pyton eller nåt, vet inte vars det var nånstans men det finns idioter i alla delar av världen som släpper ut husdjursormar när dom blir för stora.

Personligen vill jag att det ska vara någon form av "odjur", det skulle göra jorden lite mer intressant att leva på om ma visste att det fanns djur i den storleken som ännu inte har blivit upptäckta :D

Ghosthunter
0

Frågan är hur man definerar ett monster? Jag tror att det finns och det är vanligare än man tror. Men jag tror att det helt enkelt är stora havsdjur som inte är kända. Troligtvis så bor dom i stora underjordiska grottor under sjöbottnen där dom lätt kan gömma sig. Har för mig att alla sjöar där de kändaste sjöodjuren finns har såna grottsystem(?)Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

#1 Känner likadant Glad

#2 Ingen aning, kanske. Och det kanske är dumt att använda ordet "monster" - monster för mig är egentligen ett slags väsen som är riktigt ondskefullt, på något sätt. Inte en demon, men den typens väsen ungefär.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad