Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettlitteratur-mm
Läst 1138 ggr
Skogselva
0

The Monk, Matthew G. Lewis

Jag kanske har tipsat om den här boken förut, men i så'na fall tipsar jag om den igen. Vet inte om man kan få tag i den på svenska, vilket vore synd eftersom det är en gammal bok som kan vara lite mastig att läsa på engelska om man inte är van. Den skrevs redan 1796.

"The Monk" av Matthew Gregory Lewis är en bok som är ganska typisk för gotiska romaner den är mörk, lite läskig och fylld med både oändlig kärlek och extrem ondska.

Om ni vill ta en snabb titt på boken och se om det är något för er  så kan ni ladda ned den gratis här (helt lagligt).

Det är en bra bok, även om den kanske känns gammal och gaggig - jag menar, den är ju över 200 år gammal. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klart intressant bok och för mig gör det nada om den är gammal…jag gillar ju allt gammaltGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Jag bara tänkte att engelskan kan vara lite krånlig när den är såpass gammal. Flört Men den är jättebra!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skogis - ja, det är just den gamla engelskan som är lite jobbig. Detta är ju samma med H.P Lovecraft och dessutom är det amerikanska och dom har ju en del egna ord….

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

#3 Amerikanska tycker jag går bra, man hör den så ofta på teve. Men The Monk är engelsk engelska, och man vänjer sig vid språket. Flört