Lär dig svenska med True Blood, eller ja...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna när jag sökte på "Learn Swedish" på youtube. Jag tycker det är jättekul hur de driver med det svenska språket (det finns åtminstone två videoklipp under namnet Simple Swedish).
Och om någon undrar varför jag utförde den här sökningen, när jag uppenbarligen redan kan svenska, så är det för att jag var nyfiken på vad eventuella ickesvensktalande personer lämnat för kommentarer om språket svenska.
Men jag hittade dessa videoklipp istället, och det var lite roligare. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hahaha
Så här tycker amerikanarna att vi svenska låter….
Den svenska kocken i Muppet Show…
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ja just det, jag har hört OM honom, men jag har aldrig hört honom. Dock läste jag en artikel en gång om denna kock. Även om han inte säger några riktiga ord så kan vi med svenska som modersmål ändå höra från vilken del av Sverige han skulle ha kommit ifrån ifall han varit på riktigt. Det har med intonationen att göra.
Inte för att jag kunde göra det, men jag är inte så duktig på dialekter heller, de måste vara ganska grova för att jag ska lägga märke till dem.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!