Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettot-off-topic
Läst 2261 ggr
Skogshumblan
0

Drömtolkningshjälp.

Skogselva med flera här inne, behöver er hjälp med ett par knepiga drömmar jag drömt. Det har varit så tydliga drömmar att jag förstår att det finns något att hämta men vad?! Första drömmen har jag i drömmen en hund. En golden retriever ( inte helt olik den vi hade då jag var tonåring.). I drömmen skulle jag ut och gå med hunden och först ville jag gå åt ett håll hunden inte ville. Jag ville gå till ett område där jag vet att en person som hatar mig håller till ( det är så i verkligheten, att jag har en person som är pest i mitt liv). När vi närmade oss den byggnad som personen håller till i blev jag i drömmen rätt och ville gå därifrån men hunden pratade(?!) vett med mig och såg till att jag gick dit och pratade ut. Personen som jag i verkligheten har som "pest" såg ut som i verkligheten men i drömmen satt vi ner lugnt och pratade civilicerat. I drömmen var allt bruntonat, som sepia eller de där filmremsorna som filmen blev förr då man fick framkallat foton. Det som jag mest känner har något att säga är färgen på drömmen, känns som det är mitt undermedvetna som vill visa att det här är gammal skåpmat nu går vi vidare och hunden. Så envis tills jag gick dit. Sen var hunden i drömmen så passiv och nästan rädd. Satt och slickade sig om munnen som djur gör då de är oroliga. Andra drömmen. Min man hade tagit min gamla cykel och målat om den. Cykeln är i verkligheten grön och en cykel jag inte använder men det är min första cykel jag själv sparat till och betalt. En nostalgigrej. I drömmen hade min man tagit cykeln och målat den orange. Jag blev i drömmen upprörd över att han gjorde så utan att fråga och just orange tycker jag är råfult! Någon som kan ge mig lite hjälp vore jag mer än tacksam!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det där med drömmar är inte direkt min grej, men min egen tolkning på första drömmen är att du ska ta itu med nåt stort problem som du fruktar eller möjligen redan för längesen har löst.

Men drömmar är så svårt för att det finns så många märkliga saker och många drömmar är bara hjärnans hopkok, men däremot så tror jag att man drömmer saker som sker i verkligheten också.

Sen kan man ju också "åka ut på en astralresa" i sömnen och detta kan ju lätt förväxlas med drömmar. Det blir svårt att avgöra vad som är ren "fantasidröm", astralresa eller sanndröm.Glad

Hoppas nån annan kan komma in och hjälpa dig!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Man brukar veta ganska bra om drömmen bara är hopikok eller inte, och känner du att de har en mening så skulle jag säga att de verkligen har det, men de är inte nödvändigsvis sanndrömmar, bara för att de kommer med ledsagelse.

Inom tarot så är den vita hunden narrens följeslagare. Narren som är lekens första kort betecknas som lite naiv och obetänksam och hunden är där för att hålla narren på rätt väg, och som är så vanligt i många kortlekar, säger hunden till när narren är på väg att vandra utför ett stup i sin obetänksamhet.

Sybolism är ofta liknande och även inom drömtolkning är hunden en följeslagare och väktare. Den står bland annat för lojalitet.

Precis som Ghosthunter skulle jag tolka denna första dröm som att du har något du måste ta tag i, men som du kanske fasar lite för att göra och hunden symboliserar en vän som finns där som stöd, även om situationen gör din vän bekymrad/orolig för dig.

Sepia är lite brunaktig i färgen och drömmar i brunt symboliserar många saker, det förmultnade, gödsel, jorden där det nya kan växa. Så jag tror att hunden råder dig att ta tag i denna situation, kanske avsluta den en gång för alla, för att ge plats åt något nytt i ditt liv.

Orange symboliserar fruktsamhet, hälsa och överflöd, eftersom denna cykel är något som betyder mycket för dig i verkliga livet, tror jag inte att den är en abstrakt symbol, utan en symbol för något annat som betyder mycket för dig. Ska man drömtolka den, så står cykeln för tillit på sin egen kraft, men kan även symbolisera cykler, exempelvis menscykeln. Att som kvinna drömma om en man, är ett uttryck för sin animus, alltså den, enligt Jung, manliga sidan hos en själv. Även om du drömde om din make, så kan han bara ha varit en symbol för egenskaper inom dig själv som vill ge sig till känna. Det faktum att du blev upprörd kan handla om att du motvilligt förändrade något som betyder mycket för dig, men som i slutet visar sig vara det bästa.

Den här sista drömmen var svårtolkad, men som jag alltid brukar säga, jag kan komma med tänkbara lösningar, men eftersom det inte är mina drömmar så kan jag inte uppleva dem på samma sätt som du gjorde, jag kan inte känna de specifika känslorna som brukar hänga över drömmarna. Därför är det bara du som korrekt kan tolka drömmarna, men så här skulle jag tolka dem, ifall de var mina. Hoppas det hjälpte! Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogshumblan
0

Tack båda två! Era ord har gett mig mer kött på benen och jag kommer absolut att ha med era kloka tankar framöver i min tolkning/ tydning av dessa drömmar.

/ Skogshumblan

Skogselva
0

Varsågod och lycka till! Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogshumblan
0

:) Lovar att uppdatera vad jag tror de ville säga mig, om du vill.

/ Skogshumblan

Skogselva
0

Ja gör det! Glad