Månväsen iFokus

Månväsen

Etikett: f-europeisk-folktro
Läst 2407 ggr
mahre
1

jag fick henne på bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

ser ni vätten? Hon är liten men tydlig, där hon kikar upp ur marken.

mahre

[Hundargillarjag]
0

nej , ser ej

mahre
0

om du tittar mitt på bilden så ser du två ögon och näsryggen och hennes hårfäste. hon har svart hår :)

mahre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag zomat in henne.

ser du då??

[Hundargillarjag]
0

Jaa nu ser jag haha vad söt :>

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du tydlig såg vätten röra sig där så är det en bra bild, annars kan det vara vad som helst.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

SpännandeGlad, men jag ser ingenting, inte ens på inzoomningen.  Jag ser bara en vit flugsvamp, eller vad jag tycker ser ut som en vit flugsvamp. Jag vet inte vad det är.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

mahre
0

jag såg henne röra sig för jag stog just och tog ett kort just när hon kom upp. det är ett lyckskott, för hon dök ner lika fort

Skogselva
0

Okej, häftigt. Glad Men så jag vet vad jag ska kolla efter när jag kollar noggrannare på kortet (vill se henne ju) är det den där saken jag tyckte såg ut som en vit flugsvamp eller är det någonting runt omkring "svampen"? Skäms

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

fiffiluren
0

#8 jag har fattad det såhär - "svampen" är pannan och näsryggen, ögonen är de två svarta prickarna i nederkanten och det svarta ovanför är håret :)

Skogselva
0

#9 Okej, då ser jag den också Glad

Ghosthunter
0

marhe - att du såg den röra sig gör ju saken mycket intressant, men hon ser konstig ut….som en flugsvamp som Skogis sa!!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

mahre
0

japp det gör hon.. Jag tycker oxå det, men när jag pratade med en gubbe som äger skogen, så sa han efter att han tittat på kortet att han visste vem hon var..

Jag trodde jag blivit knasig, för hon finns ju inte kvar alls efter.. Och som tur var så var jag inte ensam. Jag hade en vän med som är jordnära, och hon såg rörelsen men inte vätten. Vad kan jag säga mer än att det är vad som hände…

Med risk för att bli helt stämplad som ännu mer kokko än jag är, så har jag riggat kameran mot platsen och väntar tålmodigt

Skogselva
0

#12 Väldigt spännande att hon blivit sedd fler gånger, och jag förstår din reaktion. Ofta om jag ser något i skogen så skyller jag på min fantasi - jag ser det i ögonvrån, men när jag tittar så finns där inget alls utom gräs eller grenar som dansar i vinden, ungefär. Men ibland ser det absolut ut som något annat än gräs/grenar i ögonvrån, så jag känner inte att jag kan veta om det var inbillning eller verklighet.

mahre
0

Det är jätte lurigt.

jag vet att jag säkert är knasig men jag kan inte bara strunta i de jag ser.
Och när hasse oxå hade sett henne och visste var hon brukar hålla till så kände jag mig inte fullt så tokig… hahaha..

Dessutom var det lite kul, för min dotter skrev just ett så fint kort, med älvor på och bak på så uppmanade hon mig " Gå inte bort dig bland vättar och troll, din gamla tok kärring" hahaha… Hon är så söt…

I alla fall så kommer jag att lägga ut fler kort om hon dyker upp…

Skogselva
0

#14 Du är i gott sällskap. Flört Det råder visserligen delade meningar om jag är knasig eller konstig, i ena ringhörnan familjen som kallar mig Knasfia och i andra mina kompisar som kallar mig konstig. Personligen så tror jag att jag är konstig. Oskyldig

Jag förstår att du inte kan strunta i det du ser och visst hjälper det att fler ser samma sak man ser.

Hihi kul vykort.