Drömmen om våren.
Den eviga snön tycks aldrig ta slut. Det ända jag ser framför mig är det vita, oändliga. Kan inte våren komma nu? Jag vill ha värme, grönska. Den bitande kylan tränger sig in i kropp och själ. Det känns som om den tar död på mig. Jag vill ha svala sommarnätter och heta kärleksäventyr. Men ännu är kylan här, det är bara att stå ut.
Fin "dikt" (inom citattecken för jag är inte säker på om du ser det som en dikt, men det låter som en
) Du borde ta med dig den i morgon, (eller kanske skulle du ha haft tagit med den igår? Beror på när du läser det här.
)
Men som en klok liten flicka en gång sade: "Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nå'n sätter fart, på sommar'n och gör lite somrigt, för då kommer blommorna snart".
För jag tycker det börjar bli dags för vår, och det har jag tyckt sedan i november.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Ja, längta är bara förmnamnet. Jag kräver vår NU!!!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tror den är på väg, faktiskt, men det skadar ju inte att sjunga på Idas sommarvisa, så "kläm i nu - ända från tårna!" 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Hej, ny här men håller med er … VÅREN VAR ÄR DU?
Något av det vackraste som finns är då man tittar på en brungrå trist lövträd skog eller dunge och kan ana att det skiftar i grön men man är inte helt säker på om det är önskan som inbillar en eller om det verkligen skiftar i grönt.
AVSKYR vintern, snö och annat elände.
#4 Ja verkligen, eller när man ser knopparna på träden. Våren är underbar! Välkommen förresten 😊

Tack.
Jo visst är våren underbar, speciellt de där dgarna då man känner att NU har vintern släppt. *suck* vad jag längtar….
jAG ´´
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Mer vår åt folket :D tycker nästan bättre om våren än sommaren. Fast sommaren är härlig med, speciellt när det blir tillräckligt varmt i vattnet för att bada. Men enligt tidningarna är våren är så då måste det ju vara sant. ;)
#8 Fast det skulle snöa i Borås i morgon,
men på tisdag kunde det bli upp till +10 grader! Yay! 
Jag har förresten precis, smått börjat skriva på en novell om en häxa som utspelar sig på 1600-talet. :D
#10 Spännande 
Redigerat av Sajtvärd pga missplacering.