Månväsen iFokus

Månväsen

Etikettf-nordisk-folktro
Läst 1781 ggr
Ghosthunter
1

Mötet i kvarnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute en runda på Axtorna, strax utanför Falkenberg i Fredags. Där var ett berömt slag 1565 och 4000 man stupade på en dag. Jag såg lite soldater, kanonen, svärd…etc…medialt. Konstigt nog kände jag ingen "äckelenergi" där….det trodde jag att jag skulle känna.

Men där fanns också en gammal skvaltkvarn som var byggd 1805 och där kände jag mer energier. Men det bästa var när jag var inne i kvarnen och tonade in. Då såg jag och kände en Tomte eller Vette…..medialt alltså!

Den var kanske 70-80 cm hög, Hade gråa kläder och en grå luva och ett stort vitt/grått skägg.

Han gick runt i cirklar en stund innan han stod still och tittade på mig, men han sa inget…..så det blev ingen kommunikation.

Jag har nog aldrig haft ett sånt tydligt möte med en Tomte innan….bara små förnimmelser tidigare. Så det var ett intressant möte i kvarnen!!Glad

Axtorna skvaltkvarn…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Häftigt Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Ja, det var en häftig upplevelse….alltid kul att se dessa väsenGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Förstår det, själv har jag nog aldrig verkligen sett några väsen.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad